ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗΣ ΚΑΙ ΘΥΛΑΚΙΤΙΔΑ: Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ – ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΜΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙΣ

ΛΑΓΟΝΟΨΟΙΤΗΣ ΠΟΝΟΣ
ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΛΑΓΟΝΟΨΟΙΤΗ

Δύσκολο να τον προφέρεις, δύσκολο και να τον εντοπίσεις. Ο λαγονοψοΐτης μυς μπορεί όμως να σε ενοχλήσει αρκετά και καλό είναι να μάθεις να εντοπίζεις νωρίς τα προβλήματα που σου δημιουργεί, ώστε να αναζητήσεις βοήθεια και να μην επιτρέψεις να εξελιχτεί σε «ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΛΑΓΟΝΟΨΟΙΤΗ», το οποίο θα σε επηρεάσει και θα σε ταλαιπωρήσει.

Αισθάνεσαι ενόχληση κατά την άθληση σε ένα πρωτόγνωρο σημείο που δεν είχες φανταστεί ότι θα σε ζορίζει; Δυσκολεύεσαι ξαφνικά να ανέβεις σκάλες, να σηκωθείς απλά από μία καρέκλα και κυρίως να εκτείνεις ή να ανυψώσεις το ένα ή και τα δύο πόδια; Εάν αναρωτιέσαι τι μπορεί να σου συμβαίνει, είναι πιθανό ότι η διάγνωση που θα σου γίνει, θα σε κάνει να ακούσεις ένα παράξενο όνομα. Ο λαγονοψοΐτης μυς σου έχει κουραστεί, έχει υποστεί θυλακίτιδα (φλεγμονώδης αντίδραση στον θύλακα που βρίσκεται κάτω από τον λαγονοψοΐτη μυ)  ή ακόμα πιο σπάνια και κάποιου είδους ρήξη (θλάση).


Ας δούμε όμως πρώτα απ’ όλα τι ακριβώς κάνει ο παράξενος αυτός μυς, ο οποίος δημιουργείται από τη σύμπλευση (συναίνεση) δύο μυών, του μεγάλου ψοΐτη και του λαγονίου μυός. Ο μείζων ψοΐτης εκφύεται από τον 12ο θωρακικό και τους πέντε οσφυϊκούς σπονδύλους και καταφύεται στο μηριαίο οστό (ο μοναδικός μυς που συνδέει την σπονδυλική στήλη με τα πόδια και βοηθάει για την όρθια στάση μας) . Ο λαγόνιος μυς εκφύεται από την λαγόνια ακρολοφία και καταφύεται στο μηριαίο οστό επίσης. Ο ρόλος του έγκειται στο να κάμπτει και να στρέφει ελαφρά προς τα έξω το μηρό προς την πύελο.

 

 Ας δούμε μια εικόνα παρακάτω με τους δυο αυτούς μυς και που ενώνονται:

 

 

Όπως αναφέραμε, η πιο συχνή πάθηση που δημιουργεί πόνο στον μυ αυτόν είναι η Θυλακίτιδα λαγονοψοΐτη . Ας δούμε λοιπόν τί είναι και πότε συμβαίνει η θυλακίτιδα

ΘΥΛΑΚΊΤΙΔΑ ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗ – ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Ο ευρύτερος ρόλος του θύλακα του λαγονοψοΐτη είναι ότι διαχωρίζει τον μυ από το οστό και διευκολύνει την κίνηση, μειώνοντας την τριβή μεταξύ του πρόσθιου τμήματος του θυλάκα του ισχίου με τον λαγονοψοΐτη. Όταν βρίσκεται σε φυσιολογική κατάσταση, τα τοιχώματά του συμπίπτουν. Σε μερικές περιπτώσεις όμως (όπως η υπερχρηση) διογκώνεται φλεγμαίνει  και γεμίζει υγρό, προκαλώντας πόνο και άλλα ενοχλητικά συμπτώματα που θα αναλύσουμε σε λίγο. 

*Ο θύλακας του λαγονοψοΐτη είναι ο μεγαλύτερος θύλακας του ανθρώπινου σώματος ενώ ο ίδιος ο λαγονοψοίτης μυς είναι από τους μεγαλύτερουε μύες στον σώμα μας.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΟΥΝ ?

Μεγαλύτερες πιθανότητες να αισθανθούν πόνο και φλεγμονή έχουν όσοι παίρνουν μέρος σε αθλήματα δύναμης, κωπηλασία, τρέξιμο και στίβο και γενικά κάνουν «υπερχρήση» λόγω της κόπωσης του μυ και της τριβής του θύλακα του. Επίσης, η συμπτωματολογία από τον λαγονοψοΐτη είναι συχνό εύρημα στους ποδοσφαιριστές. Γενικότερα αναφέρεται ότι περίπου 10% των ανθρώπων θα εμφανίσει ανωμαλία στο πρόσθιο τμήμα του θυλάκου του ισχίου.

Επιπλέον, η σύγχρονη πολύωρη καθιστική ζωή συμβάλει στην επιπλέον σύσπαση (σφίξιμο) του μυ. Όταν καθόμαστε πολλές ώρες σε μια καρέκλα ή όταν οδηγούμε πολύ, ουσιαστικά δε δίνουμε την ευκαιρία στο λαγονοψοϊτη να χαλαρώσει.
Όταν δεν κάνουμε επαρκές ζέσταμα και δεν κάνουμε διατάσεις πριν την γυμναστική μπορεί να οδηγήσει στο φαινόμενο της θυλακίτιδας  λαγονοψοΐτη. ΌΠπως επίσης αν δεν κάνουμε καλή αποθεραπεία μετά την άσκηση (ενυδάτωση, ξεκούραση , ύπνος, μασάζ, καλή διατροφή κτλ)

ΘΥΛΑΚΙΤΙΔΑ ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Επειδή στην πρόσθια επιφάνεια του ισχίου υπάρχουν πολλά ανατομικά στοιχεία όπως: ο τετρακέφαλος μυς, χόνδροι, η μηριαία κεφαλή και το μηριαίο οστό, προσαγωγοί, αγγεία, νεύρα κ.α., η διάγνωση της θυλακίτιδας ή της θλάσης του λαγονοψοΐτη, δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί υπερηχογράφημα των μαλακών μορίων της περιοχής. Η μαγνητική τομογραφία μας δίνει περισσότερες και ακριβέστερες πληροφορίες.


ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗΣ - ΣΥΜΤΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΑ ΕΥΡΥΜΑΤΑ

  • Δυσκαμψία του ισχίου κατά την ανάπαυση ή τις πρωινές ώρες όταν σηκωνόμαστε από το κρεβάτι
  • Ευαισθησία στο άνω τμήμα του τετρακεφάλου
  • Αίσθηση πιασίματος στην πρόσθια επιφάνεια του ισχίου
  • Πόνος στην πρόσθια – έσω πλευρά του μηρού με την κάμψη και έσω στροφή του ισχίου
  • Πόνος στην προσαγωγή με το ισχίο σε κάμψη. Η κάμψη είναι ελαφρώς επώδυνη στο τέλος του εύρους κίνησης. Μερικές φορές ο πόνος είναι αισθητός στο τέλος του
  • Ψηλαφητή ή/και ακουστή αναπήδηση στην περιοχή
  • Ψηλαφητή μάζα ή ορατό οίδημα (οφειλόμενο στον φλεγμαίνοντα θύλακο) στην περιοχή του ριζομηρίου, επί τα εκτός των μηριαίων αγγείων. Οι σφυγμοί της μηριαίας αρτηρίας μπορεί να μεταδίδονται μέσω της μάζας αυτής.

ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗΣ 

ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗΣ – ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ

Η θεραπεία του λαγονοψοΐτη κατά βάση είναι συντηρητική και εξαιρετικά σπάνια χειρουργική. Το πρώτο που συνίσταται είναι η μερική ανάπαυση, δηλαδή η διακοπή των έντονων αθλητικών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, μπορεί να χρειαστεί και η χορήγηση από αντιφλεγμονώδη και αντιοιδηματικά φάρμακα . Σε περίπτωση που το πρόβλημα επιμείνει, ακολουθεί η φυσικοθεραπεία με ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ και τεχνικές όπως η κινητοποίηση, το tens – ηλεκτροθεραπεία, laser φυσικοθεραπειας, μάλαξη, κρυοθεραπεία ,βελονισμός ( με ειδικές ΒΕΛΟΝΕΣ ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΥ), TECAR, ΜΠΟΤΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ κτλ για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και φυσικά διατάσεις των καμπτήρων μυών του ισχίου και  ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ κυρίως με ασκήσεις ενδυνάμωσης των στροφέων μυών του ισχίου.
Εάν με τις παραπάνω αγωγές το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό και δεν επιτρέπει στον ασθενεί να επιστρέψει στις καθημερινές του δραστηριότητες και τον αθλούμενο στην αγωνιστική του δραστηριότητα χωρίς ενοχλήσεις, τότε μπορεί να γίνουν σε  τοπικές ενέσεις κορτοκοστεροειδών. Εάν η φλεγμονή είναι χρόνια προχωρημένη και ανθεκτική στις παραπάνω συντηρητικές μεθόδους θεραπείας, τότε η υπόθεση μπορεί να φτάσει ακόμα και σε χειρουργική διάνοιξη του θυλάκου ή του .

ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΛΑΓΟΝΟΨΟΪΤΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ!

 ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΛΑΓΟΝΟΨΟΙΤΗ 

 

Μπορείτε να δείτε και ένα σχετικό βίντεο παρακάτω :

 

 

Σε κάθε περίπτωση, στην πρώτη κιόλας ενόχληση στο εν λόγω σημείο, το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε, είναι να απευθυνθείτε σε ένα ειδικό υγείας. Ενας ορθοπεδικός ή ένας φυσικοθεραπευτής θα εντοπίσει το πρόβλημα και θα σας καθοδηγήσει προς την αποκατάστασή του. Μην το αφήνετε να σας ταλαιπωρεί και μην του επιτρέπεται να σας κρατά καθηλωμένους. Ο λαγονοψοΐτης μπορεί να είναι ένας σχετικά άγνωστος μυς, αλλά είναι πολύ σημαντικός…

Από τη συντακτική ομάδα του Physiomart.gr!
Επιμέλεια κειμένου: Γιώργος Καραμάνος

Σχετικα Προϊοντα

Σχετικα Αρθρα

ΚΡΕΑΤΙΝΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟΣ ΞΑΔΕΡΦΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΚΡΕΑΤΙΝΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟΣ ΞΑΔΕΡΦΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Η κρεατίνη είναι ένα συμπλήρωμα διατροφής που χρησιμοποιείται από αθλητές εδώ και δεκαετίες για να αυξήσουν τις αθλητικές επιδόσεις τους κυρίως σε αναερoβικές ασκήσεις ( 1 rep max σε squats/ deadlift κτλ). Γιατί όμως είναι τόσο παρεξηγημένη και θεωρείτε από κάποιους επικίνδυνη ?

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ - ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ - ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ή ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ - ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ - ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ή ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ - Αποφασίζετε να αγοράσετε έναν , αλλά αναρωτιέστε τι είδους διάδρομο γυμναστικής πρέπει να αγοράσετε – ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ (ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ) ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ  ή ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ. Το τρέξιμο είναι ένα μεγάλο πάθος και οι πιο επίμονοι δρομείς επιλέγουν κυρίως τον χειμώνα που ο καιρός δεν ευνοεί για να αγοράσουν έναν ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ .

Ασκήσεις δύναμης για δρομείς με λάστιχα γυμναστικής Theraband Vol 01
Ασκήσεις δύναμης για δρομείς με λάστιχα γυμναστικής Theraband Vol 01

Σας καλωσορίζουμε στη νέα μας ενότητα ασκήσεις ενδυνάμωσης για δρομείς με λάστιχα γυμναστικής Theraband. Ο σκοπός της ενότητας αυτής είναι να γυμνάσει τους λάτρεις του τρεξίματος ώστε να αποκτήσουν δύναμη, αντοχή και ευελιξία, να διορθώσουν τυχόν ανισορροπίες στο σώμα τους και να προλάβουν τραυματισμούς.
Εδώ θα μπορούμε να βλέπουμε βίντεο και οδηγίες γραμμένα από αθλητές, δρομείς και γυμναστές.

Προθέρμανση (ζέσταμα) πριν τη Γυμναστική (Τί, Πώς , Γιατί )
Προθέρμανση (ζέσταμα) πριν τη Γυμναστική (Τί, Πώς , Γιατί )

Η προθέρμανση (warm up) είναι μια ευρέως αποδεκτή πρακτική η οποία προηγείται οποιασδήποτε μορφής άσκησης - γυμναστικής και θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης και μείωσης του κίνδυνου τραυματισμού. Έχει προταθεί ότι η προθέρμανση επηρεάζει την απόδοση μέσω πολλών μηχανισμών που σχετίζονται κυρίως με τη θερμοκρασία, όπως