MANUAL THERAPY

Αφήνοντας στην άκρη την παραδοσιακή εικόνα που έχουμε για τη φυσικοθεραπεία, το Manual Therapy μέσω εξειδικευμένων και εντοπισμένων τεχνικών με τα χέρια, αλλά και θεραπευτικές ασκήσεις, προσφέρει μία εξελιγμένη λύση για τις νευρο-μυοσκελετικές διαταραχές. Μάλιστα, με την επίδραση του εξειδικευμένου Manual Therapist, οι θετικές επιπτώσεις εμφανίζοντας από το πρώτο κιόλας ραντεβού.

Πόνος στην πλάτη, πόνος στον αυχένα, πόνος  στη μέση, πόνος στο γόνατο και κάθε είδους μυοσκελετικά προβλήματα, που είναι πλέον πολύ συχνά σε όλες τις ηλικιακές ομάδες του πληθυσμού και οφείλονται, είτε σε κακή στάση του σώματος και λάθος εργονομία των κινήσεων, είτε σε τραυματισμούς, είτε λόγο της γήρανσης του σώματός. Το εκάστοτε πρόβλημα μπορεί να αφορά μία απλή οσφυαλγία ή αυχεναλγία, ή   κάποιου είδους σημαντικότερη εκφυλιστικού χαρακτήρα παθολογία. Από τον πιο απλό τραυματισμό ή κάθε μορφής αθλητική κάκωση.

Γενικότερα, οι νευρο-μυοσκελετικές διαταραχές οδηγούν τους ασθενείς να αναζητήσουν τη βοήθεια της φυσικοθεραπείας. Το ίδιο μπορεί να συμβεί έπειτα από κάποιο χειρουργείο, τραυματισμό ή επώδυνο πρόβλημα. Δυστυχώς όμως, σε πολλές περιπτώσεις η θεραπεία γίνεται αποκλειστικά και μόνο με μηχανήματα φυσικοθεραπείας, χωρίς να έχει προηγηθεί λήψη ιστορικού και εξέταση (αξιολόγηση) από τον φυσικοθεραπευτή. Το εντελώς αντίθετο δηλαδή απ’ ό,τι ισχύει σε όλους όσους εφαρμόζουν το Manual Therapy.

MANUAL THERAPY - TI ΚΑΝΕΙ O ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ Ο MANUAL THERAPIST

Με τον όρο Manual Therapy, απευθυνόμαστε σε ένα μοντέλο προηγμένης φυσικοθεραπείας που περιλαμβάνει τον κλινικό συλλογισμό, την αξιολόγηση και την συνταγογραφημένη θεραπευτική άσκηση καθώς και ένα σύνολο διαγνωστικών και θεραπευτικών τεχνικών, οι οποίες εφαρμόζονται με τα χέρια και συνοδεύονται από την άρτια και λεπτομερή λήψη ιστορικού και το συγκεκριμένα αιτιολογημένο θεραπευτικό πλάνο. Ο στόχος μετατοπίζεται από την απλή ανακούφιση, στη λύση των πραγματικών αιτιών του προβλήματος. Γι’ αυτό και η χρήση μηχανημάτων ελαχιστοποιείται και τη θέση τους παίρνουν τεχνικές κινητοποίησης και στοχευμένης άσκησης. Συνήθως η κινητοποίηση γίνεται πάνω σε ένα ΚΡΕΒΑΤΙ ΧΕΙΡΟΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ( ΚΡΕΒΑΤΙ ΟΣΤΕΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ )

Κατά την εφαρμογή του MANUAL THERAPY, χρησιμοποιούνται εξειδικευμένες και εντοπισμένες τεχνικές με τα χέρια, θεραπευτικές ασκήσεις, αλλά και άλλοι τρόποι διαχείρισης του εκάστοτε προβλήματος. Κατατάσσεται στις πλέον ασφαλείς θεραπευτικές μεθόδουςΣτην Ελλάδα αποτελεί μία σχετικά νέα θεραπευτική προσέγγιση, που ήρθε -σε ορισμένες περιπτώσεις- να συμπληρώσει ή και να εξελίξει την μέχρι τώρα παραδοσιακή παθητική θεραπεία με μηχανήματα και χρησιμοποιείται από εξειδικευμένους φυσικοθεραπευτές (Manual Therapists).

MANUAL THERAPY - ΚΙΝΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

Η εν λόγω τεχνική είναι ιδανική για όσους πάσχουν από ορθοπεδικά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά αναφέρονται ως «μηχανικά  προβλήματα» και χρήζουν «μηχανικής θεραπείας», δηλαδή θεραπείας με τα χέρια. Πολλές φορέα ακόμα και μετά από μία συνεδρία, τα ευεργετικά αποτελέσματα είναι εμφανή, καθώς τα συμπτώματα υποχωρούν, οι αρθρώσεις και οι μύες έχουν καλύτερη κίνηση και λειτουργικότητα. Τα αποτελέσματα της θεραπείας αξιολογούνται σε κάθε συνεδρία και καταγράφεται η βελτίωση της κλινικής εικόνας του ασθενούς.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Manual Therapy, είναι ότι μπορεί να γίνει παρέμβαση ακόμα και στο οξύ στάδιο. Η θεραπεία στοχεύει στο αίτιο και όχι στο σύμπτωμα, ο χρόνος θεραπείας γίνεται  πιο σύντομος, η αποκατάσταση ουσιαστική και πλήρης, αποφεύγονται οι υποτροπές και ο ασθενής παύει πολύ γρήγορα να νιώθει «άρρωστος», μιας και ασκείται υπό έλεγχο και σε ασφαλείς συνθήκες. Έτσι, αποφεύγεται το ρίσκο ανάπτυξης χρόνιου πόνου και ανικανότητας, όχι μόνο σε νέα αλλά και σε ηλικιωμένα άτομα στον πληθυσμό, που μπορεί να υποφέρουν και από σοβαρές εκφυλιστικές παθήσεις, βελτιώνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό την ποιότητα της ζωής τους. Ο φυσικοθεραπευτής θα σας εξηγήσει και θα σας οπτικοποιήσει ( με προπλάσματα πχ  με κάποιο ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ ΚΗΛΗ ΜΕΣΟΣΠΟΝΔΥΛΙΟΥ ΔΙΣΚΟΥ) την κατάσταση σας έπειτα απο την εξέταση.

manual therapy

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ MANUAL THERAPY;

Σύμφωνα με όλες τις έρευνες παγκοσμίως, εκτός από αποτελεσματική μέθοδος, είναι και απολύτως ασφαλής. Εφόσον ο Manual Therapist είναι εξειδικευμένος, δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να προκληθεί οποιαδήποτε βλάβη. Oι τεχνικές του Manual Therapy μπορούν να εφαρμοσθούν, με εντυπωσιακά αποτελέσματα σε πολλά μυοσκελετικά προβλήματα, όπως η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, σε κατάγματα, σε παγωμένο ώμο, στην οστεοαρθρίτιδα και γενικά σε όλες τις αρθρώσεις του σώματος. Στα πλεονεκτήματα της τεχνικής συμπεριλαμβάνονται ότι τα αποτελέσματα είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις άμεσα, ότι ο ασθενής μπορεί να αισθανθεί την διαφορά, σε αρκετές περιπτώσεις, ακριβώς μετά την εφαρμογή της τεχνικής και αυτό χάρη στη μείωση του οιδήματος και του πόνου χάρη  στη τροποποίηση των συμπτωμάτων που προσφέρει η τεχνική (νευροτροποποίηση).

MANUAL THERAPY - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΗ

Πολλές φορές, η οσφυαλγία ή ένας επίμονος πόνος στον αυχένα, μπορούν να εξαφανιστούν με μία απλή αλλαγή της καθημερινής στάσης. Ο δεύτερος άξονας είναι προσανατολισμένος στην θεραπευτική άσκηση. Η συμμετοχή του ασθενούς σε κάποιο πρόγραμμα άσκησης με την καθοδήγηση ενός εξειδικευμένου θεραπευτή, που θα λαμβάνει υπόψη της ιδιαιτερότητες του, εγγυάται τη βέλτιστη διατήρηση των θετικών αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί.

Η λήξη της θεραπείας δεν σημαίνει και τέλος της αποκατάστασης. Παράλληλα με τη θεραπεία, γίνεται και η εκπαίδευση του ασθενή πάνω στη βελτίωση των καθημερινών του δραστηριοτήτων. Ο τρόπος που κάποιος κάθεται στο αυτοκίνητο, σκύβει να σηκώσει ένα βαρύ αντικείμενο ή στέκεται όρθιος για ώρα, αποτελούν παραδείγματα περιπτώσεων όπου χρειάζονται κατάλληλες οδηγίες για βελτίωση του τρόπου εκτέλεσης της δραστηριότητας.

* Από τη συντακτική ομάδα του Physiomart.gr
* Επιμέλεια κειμένου, Γιώργος Καραμανός