ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΟ TAPE ΑΘΛΗΤΩΝ Η’ KINESIO TAPE? ΠΟΙΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΩ?

Το ανελαστικό tape αθλητών ή αλλίως rigid zync oxide athletic tape , όπως υποδηλώνει το όνομα, είναι μια μη ελαστική ταινία που έχει σχεδιαστεί για να περιορίζει το εύρος κίνησης (ROM) σε μια άρθρωση, ενώ εφαρμόζεται γύρω από αυτήν. Αντίθετα, το kinesio tape (ταινία κινησιολογίας) εφαρμόζεται πάνω στο δέρμα τεντωμένο και δεν περιορίζει την κίνηση αλλά αυξάνει την ιδιοδεκτικότητα στο σημείο παρέχοντας μια μικρή μόνο σταθερότητα στους μύες .

Γιατί θα χρειαστώ αυτές τις αθλητικές ταινίες;

Ουσιαστικά, χρησιμοποιούμε οποιαδήποτε αθλητική ταινία είτε για στήριξη είτε για μείωση πόνου. Όσον αφορά την σταθερότητα, προτιμάμε τους ανελαστικούς αυτοκόλλητους επιδέσμους,  κυρίως για τραυματισμένα σημεία (συνδέσμους , τένοντες , αρθρώσεις , για περίδεση ώμου , γόνατου, έπειτα από διάστρεμμα αστραγάλου)

Η κινησιοταινία , έχει ως σκοπό τη μείωση του πόνου και της ευαισθησίας σε επώδυνα σημεία. Οι μηχανισμοί δεν είναι ακόμα κατανοητοί και γνωστοί ενώ τα αποτελέσματα ερευνών είναι ακόμα διφορούμενα. Θεωρητικά εκτός της αύξησης της ιδιοδεκτικότητας στο σημείο, τα kinesio tape υποβοηθούν την λεμφική ροή και μειώνουν το πρήξιμο.

Σε κάθε περίπτωση, ο φυσικοθεραπευτής ή ο ορθοπαιδικός σας θα αποφασίσει ποια περίδεση είναι κατάλληλη για εσάς .

Δείτε παρακάτω ένα σχετικό βίντεο για περίδεση των άνω άκρων και του κορμού.

 

Πηγές

Barton (2014). Patellar taping for patellofemoral pain: a systematic review and meta-analysis to evaluate clinical outcomes and biomechanical mechanisms. British Journal of Sports Medicine, 48, 417 – 424

Janssen (2014). Bracing superior to neuromuscular training for the prevention of self reported recurrent ankle sprains: a three arm randomised controlled trial. British Journal of Sports Medicine, 48, 1235 – 1249

Janssen (2018). Infographic: ankle sprain treatment and prevention timeline. British Journal of Sports Medicine, 52, 953 – 954

Logan (2017). Systematic review of the effect of taping techniques on patellofemoral pain syndrome. Sports Health, 9 (5), 456 – 461