ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ: ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΣΩ ΛΙΠΟΣ ; ΝΑ ΠΑΡΩ; ΘΑ ΧΑΣΩ ΒΑΡΟΣ; ΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΩ

ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ
ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ

ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΣΩ ΛΙΠΟΣ - Βιάζεσαι να κάψεις λίπος και να απαλλαγείς από περιττά κιλά; Το ιδανικό είναι να συνδυάσεις -υπομονετικά- εξατομικευμένη προπόνηση με υγιεινή διατροφή. Μπορείς όμως πάντα να λάβεις μία έξτρα βοήθεια και αυτή θα σου την προσφέρουν οι ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ. Ωστόσο, πρέπει να ενημερωθείς σωστά και να προσέξεις τι συμπλήρωμα θα επιλέξεις και γιατί.

Τα ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ είναι πολλές φορές ένας σούπερ πειρασμός. Ακόμα και εάν είσαι φουλ προπονημένος και ακολουθείς κάποιο κυκλικό πρόγραμμα HIIT, η ανάγκη ή ακόμα και η βιασύνη για την υλοποίηση των στόχων, δημιουργεί την επιθυμία αναζήτησης μίας πρόσθετης βοήθειας. Και στην περίπτωση που ο στόχος είναι η καύση λίπους, τότε οι λιποδιαλύτες βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Ο όρος μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, καθώς υπάρχουν τόσα πολλά συμπληρώματα λιποδιαλυτών, για να διαλέξετε. Και όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν το σώμα με διαφορετικούς τρόπους. Ορισμένοι υπόσχονται ότι ενισχύουν τον μεταβολισμό, βοηθούν να κάψετε περισσότερο λίπος ή να εμποδίσετε την ποσότητα λιπών που απορροφά το σώμα σας από τα τρόφιμα.

Διαφορετική επομένως, είναι και σύστασή τους. Πολλοί ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ περιέχουν φυσικά συστατικά, όπως φασόλια πράσινου καφέ, κετόνες βατόμουρου ή εκχύλισμα πράσινου τσαγιού, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι αποτελεσματικά ή ασφαλή στη χρήση. Το σώμα σας είναι μια καλά λαδωμένη μηχανή και η τροποποίηση των φυσιολογικών διεργασιών σας με συμπληρώματα, συνεπάγεται τους δικούς της κινδύνους και παρενέργειες. Οπότε, όλα πρέπει να γίνουν ακολουθώντας τις συμβουλές του προπονητή και του διατροφολόγου σας και όχι αυθόρμητα.

ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ

Ο όρος «λιποδιαλύτες» περιγράφει οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής που έχει αναπτυχθεί, με σκοπό την αύξηση ή την ευεργετική προσαρμογή του μεταβολισμού, ειδικά κατά τη διάρκεια της άσκησης, ώστε να συμβάλει στην προώθηση της απώλειας βάρους. Συνήθως αυτό το επιτυγχάνουν, διεγείροντας τη διάσπαση του λίπους (γνωστό ως λιπόλυση) ή αναστέλλοντας τη συσσώρευσή του (γνωστό ως λιπογένεση). Η πλειονότητα των εν λόγω προϊόντων στοχεύουν να κάνουν και τα δύο.

ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ - 3 βασικές κατηγορίες:

1 Θερμογενετικά: Στοχεύουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, του μεταβολικού ρυθμού και κατά συνέπεια σε μεγαλύτερη καύση θερμίδων.

2 Κατασταλτικά όρεξης: Κάνουν αυτό που λέει τ’ όνομά τους, καταστέλουν την όρεξη και μειώνουν την πείνα και σας βοηθούν να νιώθετε χορτάτοι κάνοντας ευκολότερη την ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ .

3 Ρυθμιστές του θυρεοειδούς: συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς και επιτρέπουν στο σώμα να κάνει σωστή καύση λίπους.


Βασικά συστατικά λιποδιαλυτών

  • Καφεΐνη
  • Εκχύλισμα πράσινου τσαγιού
  • Πρωτεΐνη σε σκόνη
  • L-καρνιτίνη
  • CLA
  • Διαλυτές ίνες
  • Γιοχιμβίνη (σ.σ.: αμφιλεγόμενο προϊόν)

 ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ


ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ

Ορισμένα από τα βασικά συστατικά που χρησιμοποιούνται στους λιποδιαλύτες, έχουν σχεδιαστεί για να διεγείρουν τις ορμονικές αντιδράσεις στο σώμα και να βοηθήσουν στο ΚΑΨΙΜΟ ΛΙΠΟΥΣ. Το κύριο συστατικό των περισσότερων λιποδιαλυτών είναι η καφεΐνη, η οποία συμβάλει στην απώλεια βάρους, αυξάνοντας το μεταβολισμό και βοηθώντας το σώμα να χρησιμοποιήσει λίπος για καύσιμο. Βοηθά επίσης στην παροχή ενέργειας για άσκηση και άλλες δραστηριότητες καύσης θερμίδων. Στο σώμα, η καφεΐνη αυξάνει τη διάσπαση των λιπαρών οξέων που βρίσκονται στον λιπώδη ιστό, το γνωστό δηλαδή ως λίπος της κοιλιάς. Μόλις διαλυθούν τα λιπαρά οξέα, εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος και μπορούν να καούν από το σώμα, για να δημιουργήσουν ενέργεια.


ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΟΙ ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;

Μόλις βρείτε τον καλύτερο λιποδιαλύτη για τους προσωπικούς στόχους σας, δώστε του 2-3 ​​εβδομάδες, προτού αρχίσετε να αξιολογείτε την πρόοδο και τα αποτελέσματα. Ωστόσο, μετά από αυτό το διάστημα, παρακολουθήστε την πρόοδό σας, για να δείτε πώς διαμορφώνονται οι στόχοι. Είτε τραβάτε φωτογραφίες προόδου, μετρήσεις τμημάτων σώματος, μετρήσεις σωματικού λίπους ή απλώς παρακολουθείτε το βάρος σας σε ζυγαριά. Δεν θα ξέρετε κατά πόσο ένα προϊόν σας βοηθά, εάν δεν γνωρίζετε την αφετηρία σας.


Το βάρος πάντως είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας - όχι ολόκληρη η ιστορία. Το πώς αισθάνεστε, πώς φαίνεστε και πώς προχωρούν οι προπονήσεις, είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικά! Θυμηθείτε, ορισμένα άτομα αντιδρούν καλύτερα σε ορισμένα συστατικά των λιποδιαλυτών. Οπότε, αυτό που λειτουργεί ιδανικά για ένα άτομο μπορεί να μην λειτουργεί απαραίτητα εξίσου καλά για ένα άλλο. Μετά από αρκετές εβδομάδες, εάν διαπιστώσετε ότι δεν βλέπετε τα αποτελέσματα που ελπίζατε, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα διαφορετικό προϊόν. Παρακολουθήστε την πρόοδό σας με την πάροδο του χρόνου, ακολουθήστε τη διατροφή και την προπόνησή σας και χρησιμοποιήστε περιστασιακά λιποδιαλύτες!

 

ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Σε κάποιες περιπτώσεις ενδεχομένως να υπάρξουν και κάποιες πιθανές παρενέργειες των λιποδιαλυτών:

  • Η τακτική κατανάλωση καφεΐνης θα την κάνει λιγότερο αποτελεσματική με την πάροδο του χρόνου.
  • Η λήψη υπερβολικής καφεΐνης σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε άγχος, νευρικότητα ή εξάντληση.
  • Η υπερβολική χρήση σε  ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ, ειδικά εάν έχουν επιπλέον ζάχαρη ή πρόσθετα, μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του βάρους.
  • Η χρήση πάρα πολλών φυσικών λιποδιαλυτών, ειδικά συμπληρωμάτων, μπορεί να οδηγήσει σε οξεία ηπατική ανεπάρκεια.
  • Η λήψη yohimbine έχει συνδεθεί με ναυτία, άγχος, κρίσεις πανικού και υψηλή αρτηριακή πίεση


ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ‘Η ΟΧΙ ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ;

Ουσιαστικά, οι λιποδιαλύτες δρουν κατά 20% στην απώλεια βάρους, ένα ποσοστό αρκετά σημαντικό αλλά όχι το πιο σημαντικό. Το υπόλοιπο 80% προϋποθέτει διατροφή και άσκηση. Οι προϋποθέσεις είναι σωστή, ισορροπημένη και σχετικά υποθερμιδική διατροφή με μικρά και συχνά γεύματα, εξειδικευμένη προπόνηση με έμφαση στις αερόβιες δραστηριότητες, κατάλληλη επιλογή προϊόντος και κυρίως, σωστή κι εξατομικευμένη λήψη μέσα στα όρια της δοσολογίας, που συνιστά ο κατασκευαστής.

Στο τέλος της ημέρας όμως, η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κανένα «μαγικό χάπι» για την επίλυση των προβλημάτων βάρους. Οι φυσικές λύσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε περισσότερο λίπος όταν συνδυάζετε υγιεινή διατροφή και άσκηση. Το σημαντικότερο είναι να κάνετε συνειδητές, βιώσιμες αλλαγές στον τρόπο ζωής γύρω από τη διατροφή, την άσκηση και την ξεκούραση. Δεδομένου όμως ότι αυτό απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, ο πειρασμός ενός συμπληρώματος που δύναται να επιταχύνει τη διαδικασία, αποτελεί πρόκληση.


Λάβετε υπόψη σας ότι δεν υπάρχει κάποιος λιποδιαλύτης, που να μπορεί να αντικαταστήσει μία σωστή διατροφή και ένα καλό πρόγραμμα προπόνησης. Τα λιποδιαλυτικά συμπληρώματα μας βοηθούν να κάψουμε το λίπος μεν, άλλα από μόνα τους δεν θα κάνουν δουλειά . Αν χρησιμοποιηθούν σωστά, οι λιποδιαλύτες, είναι πάντως σε θέση να συμβάλουν μέχρι ένα ποσοστό, στο να πετύχετε τους στόχους σας για απώλεια λίπους. Πάνω απ’ όλα βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει τις ετικέτες των προϊόντων και ότι χρησιμοποιείτε όλα τα συστατικά σωστά, έχοντας λάβει και τη γνώμη κάποιου ειδικού.

* Από τη συντακτική ομάδα του Physiomart.gr
* Επιμέλεια κειμένου, Γιώργος Καραμάνος

Σχετικα Προϊοντα

Σχετικα Αρθρα

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - ΠΡΩΤΕΙΝΗ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΟΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - ΠΡΩΤΕΙΝΗ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΟΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ

Πόση ΠΡΩΤΕΙΝΗ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ έχουμε ανάγκη σε καθημερινή βάση και πώς μπορούμε να την υπολογίσουμε ανάλογα με τα κιλά, την ηλικία και τη δραστηριότητά μας. Τι ισχύει για παιδιά, αθλητές, εγκύους και ηλικιωμένους. Σε ποιες περιπτώσεις οφείλουμε να αυξήσουμε την πρόσληψή της, σε ποιο επίπεδο και πότε κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη ΠΡΩΤΕΙΝΗΣ .

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Η παχυσαρκία αποτελεί πλέον χρόνια νόσο και ένα πρόβλημα που διαρκώς αυξάνεται, με περίπου δύο δισεκατομμύρια άτομα στον κόσμο να είναι υπέρβαρα. Πόσο επιβαρύνει την υγεία, ποιοι τρόποι υπάρχουν για να την αφήσει κανείς πίσω του και ποιες διαδικασίες οφείλει να ακολουθήσει όποιος επιθυμεί να μεταμορφώσει το σώμα του και να βιώσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής?

ΝΕΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΧΑΠΙ; ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ... ΑΠΟΓΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ!
ΝΕΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΧΑΠΙ; ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ... ΑΠΟΓΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ!

Ενα χάπι, μία πρωτεΐνη από το συκώτι μας, σύντομα θα είναι αρκετά, ώστε να γίνουμε πιο ενεργοποιημένοι σωματικά, θα κρατούν πιο νέο τον εγκέφαλό μας και θα βοηθούν άτομα με κινητικά-νοητικά προβλήματα. Πραγματικότητα ή επιστημονική φαντασία; Προς το παρόν κάτι ενδιάμεσο, που ακόμα όμως δεν αρκεί, ώστε να αντικαταστήσει την αληθινή άσκηση.

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ , ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟ: ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ... ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ , ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟ: ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ... ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Από την απλή κολύμβηση έως πιο εξειδικευμένα προγράμματα όπως το aqua aerobic η άσκηση στο νερό θεωρείται το απόλυτο μέσο ενδυνάμωσης αλλά και αποκατάστασης , προσδίδοντας ταυτόχρονα απεριόριστα οφέλη και απόλυτη αποφυγή τραυματισμών. Μάθετε με ποιον τρόπο μπορεί οποιοσδήποτε να συνδυάσει ένα ευεργετικό ασκησιολόγιο και την απόλαυση του να βρίσκεται βυθισμένος στο πιο υπέροχο στοιχείο της φύσης.