ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CROSSFIT

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CROSSFIT
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CROSSFIT

Το CROSSFIT είναι ένα επώνυμο πρόγραμμα γυμναστικής που δημιουργήθηκε το 2000 από τους Glassman και Lauren Jenai. Αποτελεί μια φιλοσοφία γυμναστικής αλλά και Sport (γίνονται κάθε χρόνο αγώνες – Crossfit Games ).Σαν σύστημα γυμναστικής ενσωματώνει πολλές διαφορετικές αρχές και αθλήματα σε ένα σύστημα. Περιλαμβάνει ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΡΣΗ ΒΑΡΩΝ (με ΜΠΑΡΕΣ ΓΙΑ ΒΑΡΗ) , πλειομετρικές ασκήσεις (ΠΛΕΙΟΜΕΤΡΙΚΑ ΚΟΥΤΙΑ) , στιβικές ασκήσεις (track and field – SPRINT αλλά και αποστάσεις αντοχής), powerlifting (άρση βαρών μέγιστης ισχύος), ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΙΚΗ , strongman, ενόργανη γυμναστική, ασκήσεις με kettlebell κτλ.

Στο Crossfit κάθε μέρα το πρόγραμμα είναι διαφορετικό (WOD-WORK OUT OF THE DAY) ώστε να προπονούμε διαφορετικές μυϊκές ομάδες. Το πρόγραμμα λόγω του ότι αλλάζει καθημερινά, το κάνει πιο ενδιαφέρον για τον ασκούμενο (μιας και δεν ξέρει τί να περιμένει) αλλά και στρεσάρει τους μύες αυτή η συνεχόμενη εναλλαγή ασκήσεων και προγραμμάτων, έχοντας καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την αντοχή και τη μυϊκή δύναμη. Τα προγράμματα εκτελούνται με την αρχή του HIIT (HIGH INTENSITY INTERVAL TRAINING). Και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ (FUNCTIONAL TRAINING) . 

Το CrossFit εκτελείτε σε συγκεκριμένα γυμναστήρια που ονομάζονται Boxes. Γίνεται σε τάξεις των 5-15 ατόμων συνήθως ώστε να προωθείτε ο συναγωνισμός αλλά και η αίσθηση του Community.Συνήθως οι ασκούμενοι χωρίζονται σε κατηγορίες (levels) ανάλογα με τη φυσική τους κατάσταση και την τεχνική τους. Αυτό είναι σημαντικό αρχικά για την αποφυγή τραυματισμών αλλά και για να υπάρχει έντονος συναγωνισμός μεταξύ ομοίων.

 

Τα οφέλη του CrossFit είναι ότι προκαλεί τα 10 στοιχεία του fitness

  • Αντοχή
  • Ευλυγισία
  • Δύναμη
  • Ταχυδύναμη
  • Ταχύτητα
  • Συνέργεια μυϊκών ομάδων
  • Ευελιξία
  • Ισορροπία
  • Ακρίβεια

Τα βασικά ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ που χρησιμοποιούνται στα προγράμματα είναι

CROSSFIT ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ CROSSFIT

Για να γίνει κάποιος γυμναστής πιστοποιημένος στο σύστημα CrossFit θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει θεωρητική εκπαίδευση αλλά και πρακτική εκπαίδευση (δηλαδή να έχει ώρες διδασκαλίας) . Τα επίπεδα είναι 3.

CROSSTRAINING

Το crosstraining είναι μια μορφή CrossFit χωρίς όμως να είναι πιστοποιημένο από τον επίσημο οργανισμό CROSSFIT LLC και μπορεί να γίνεται σε γυμναστήρια που δεν είναι affiliate στον οργανισμό.

CROSSFIT ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ

Τα τελευταία χρόνια ασκείται έντονη κριτική σχετικά με τη μέθοδο CrossFit , μιας και παρατηρήθηκαν αρκετά κρούσματα τραυματισμών στους ασκούμενους. Κυρίως οι τραυματισμοί περιλαμβάνουν ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΩΜΟ , ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ , ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ , ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΑΡΠΙΑΙΟΥ ΣΩΛΗΝΑ , ΘΛΑΣΗ, ΠΕΛΜΑΤΙΑΙΑ ΑΠΟΝΕΥΡΟΣΙΤΙΔΑ

Ωστόσο, αυτό οφείλεται είτε στην κακή τεχνική που εκτελούνται οι ασκήσεις, είτε στο ότι λόγω του ανταγωνισμού οι ασκούμενοι υπερβάλουν εαυτόν κάνοντας πολλά πράγματα σε λίγο χρονικό διάστημα , πολλές φορές και χωρίς ξεκούραση μέσα στην εβδομάδα, χωρίς ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (πχ αν χρειάζονται και κάποια ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ όπως WHEY ΠΡΩΤΕΙΝΗ ) και χωρίς επαρκή ύπνο. Η ευθύνη είναι ατομική, αλλά και στον γυμναστή που πρέπει πάντα να προσέχει ότι οι ασκήσεις εκτελούνται όλες πάντα με σωστή τεχνική. Για αυτό προσοχή στην επιλογή γυμναστή.

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ CROSSFIT

Πολλοί έμπειροι αθλητές , κατασκευάζουν τα λεγόμενα garage gyms , με τον προαναφερθέντα εξοπλισμό και κάνουν γυμναστική μόνοι τους, ιδιαίτερα τώρα που τα γυμναστήρια είναι κλειστά λόγω ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ

Απο τη συντακτική ομάδα της Physiomart.gr

Σχετικα Προϊοντα

Σχετικα Αρθρα

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ: Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΚΑΙ... ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ: Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΚΑΙ... ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - Από απλές ασκήσεις που μπορούμε να εκτελέσουμε μόνοι μας με το βάρος του σώματος μας έως το ONLINE personal training  και virtual coaching, στην επιλογή εξοπλισμού (ακριβός ή φθηνός). Ασκήσεις που θα κάνουμε μόνοι μας, με τα παιδιά, αλλά και αποφυγή τραυματισμών και βαρεμάρας.

ΡΗΞΗ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΧΙΑΣΤΟΥ: ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ACL (anterior cruciate ligament)
ΡΗΞΗ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΧΙΑΣΤΟΥ: ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ACL (anterior cruciate ligament)

Τι είναι η ΡΗΞΗ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΧΙΑΣΤΟΥ (ACL) συνδέσμου στο γόνατο; Πώς θα καταλάβουμε ότι μας συνέβη και με ποιον τρόπο θα πρέπει να γίνει η αποκατάσταση του προβλήματος; Σε ποιες περιπτώσεις οι ειδικοί συνιστούν συντηρητική αντιμετώπιση και πότε είναι απαραίτητη η χειρουργική επέμβαση, η οποία θα ακολουθηθεί από 9 μηνών αποκατάσταση.

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΜΠΑΡΑ ΓΙΑ ΒΑΡΗ - BARBELL
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΜΠΑΡΑ ΓΙΑ ΒΑΡΗ - BARBELL

ΜΠΑΡΑ ΓΙΑ ΒΑΡΗ ! Ίσια, στραβή, με περίεργες λαβές και φινιρίσματα. ΤΙ ΜΠΑΡΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΝΑ ΠΑΡΩ? Καθώς κυκλοφορούν πάρα πολλές επιλογές για όσους αναζητούν το κατάλληλο barbell, καλό θα ήταν πρώτα να ξέρουν ακριβώς τη χρήση που θέλουν να κάνουν. Στη συνέχεια να μελετήσουν τις σημαντικές ιδιαιτερότητες που εμφανίζονται στις ΜΠΑΡΕΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ και να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό.  

ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΣΘΕΝΟΣ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΟΥ
ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΣΘΕΝΟΣ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΟΥ

Δύναμη, ομορφιά, ευελιξία, αντοχή, ισορροπία, διαρκής εξέλιξη. Με ρίζες στην Αρχαία Ελλάδα, η Καλλισθενική Γυμναστική (calisthenics) εξελίσσεται στην έκπληξη του 21ου αιώνα και κερδίζει διαρκώς φανατικούς υποστηρικτές. Επειδή όσοι τη δοκιμάζουν, αντιλαμβάνονται ότι η ενασχόληση μαζί της κάνει τον ασκούμενο να ξεπερνάει αδιάκοπα τα όρια της φαντασίας και μαζί εκείνα της αυτοπεποίθησής του και των δυνατοτήτων του.