TI EINAI TO PILATES REFORMER (ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ) ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ? ΚΛΑΣΣΙΚΟ, ΜΕ CADILLAC,ΜΕ TOWER ?

Tο Pilates είναι ένα σύστημα γυμναστικής εμπνευσμένο απο τον Ιδρυτή του, Joseph Pilates. Μέσω της τεχνικής αυτής , διατείνουμε και γυμνάζουμε όλες τις μυϊκές ομάδες. Έτσι βελτιώνεται η φυσική μας κατάσταση, η δύναμη, η ευλυγισία, η ισορροπία, η ιδιοδεκτικότητα αλλά και η ψυχική μας διάθεση μέσω της σύνδεσης σώματος και πνεύματος . Το Pilates Μπορεί να γίνει μόνο με το βάρος του σώματος ή με μικροεξοπλισμό Pilates Mat αλλά και σε ειδικό Pilates Reformer δηλ. ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Pilates είναι οτι  αποτελεί μια ασφαλή μορφή άσκησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα επίπεδα των ασκουμένων και  έχει σαν πρωταρχικό σκοπό την ενεργοποίηση και ενδυνάμωση των μυών του κορμού καθώς και την πλήρη κινητοποίηση της σπονδυλικής στήλης προς όλα τα επίπεδα και τους άξονες κίνησης. Αναφορικά, η μέθοδος βοηθάει:

  • στην αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας,
  • τη συνολική ενδυνάμωση του σώματος και κυρίως του κορμού σεβόμενη τα φυσιολογικά όρια της σπονδυλικής στήλης,
  • συμβάλει στην μυϊκή συναρμογή και ισορροπία καθώς δεν υπερβαίνει το φυσιολογικό εύρος κίνησης των αρθρώσεων,
  • συντονίζει σώμα και πνεύμα
  • αποτελεί ένα άριστο σύστημα λειτουργικής προπόνησης.

Η προπόνηση Pilates Mat συνήθως απαιτεί βασικά ένα στρώμα Pilates (ΣΤΡΩΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ πάχους 6mm-1.5cm), καθώς επίσης μπορείτε να προσθέσετε ΛΑΣΤΙΧΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, ΜΠΑΛΑ PILATES, TONIC BALLS ,PILATES RINGS κτλ και εκτελείται στο πάτωμα. Τα αξεσουάρ αυτά ονομάζονται PILATES PROPS.Η προπόνηση Pilates Reformer , το γνωστό σε όλους ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ, είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη και αναγνωρισμένη μέθοδος εκγύμνασης, καθώς ο κόσμος έχει καταλάβει πόσα πολλά οφέλη μπορεί να του προσφέρει αυτού του είδους η προπόνηση (PILATES). Όντας ο πιο διάσημος εξοπλισμός Pilates, το Pilates reformer σου κάνει εντύπωση όταν το βλέπεις για πρώτη φορά, και ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση όταν το χρησιμοποιείς διότι βλέπεις την εκγύμναση του σώματος  με τελείως διαφορετικό τρόπο.

Οι τάξεις Pilates με Pilates reformer είναι πλέον μια από τις πρώτες επιλογές στα στούντιο Pilates καθώς συνεχίζουν να αναπτύσσονται ως μια νέα τάση εξοπλισμού για ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ . Άρα τι μπορούμε να πούμε ότι κάνει το ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ τόσο ξεχωριστό και διαφορετικό; Πρώτον, ας πάρουμε μια ιδέα για το τι είναι και πώς λειτουργεί.

Το reformer έχει εφευρεθεί και κατασκευαστεί από τον ιδρυτή του Pilates, Joseph Pilates. Είναι ουσιαστικά ένα πλαίσιο που μοιάζει με κρεβάτι, με μια επίπεδη πλατφόρμα σε αυτό, η οποία κυλάει εμπρός και πίσω στους τροχούς. Το πλαίσιο συνδέεται με ένα σύνολο ελατηρίων. Τα ελατήρια μας δίνουν επιλογές διαφορετικών επιπέδων αντίστασης καθώς ο ασκούμενος ωθείται ή τραβιέται κατά μήκος του πλαισίου. Η πλατφόρμα έχει τα shoulder blocks, που βοηθούν τον ασκούμενο να μην γλιστράει πάνω σε αυτή καθώς την  σπρώχνει ή την επαναφέρει.
Στην κάτω μεριά του πλαισίου υπάρχει μια ρυθμιζόμενη μπάρα που ονομάζεται footbar. Η μπάρα ποδιών ( footbar ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα πόδια και από τα χέρια καθώς ο ασκούμενος μετακινεί την πλατφόρμα. Πίσω από τα blocks των ώμων  (shoulders blocks) υπάρχουν επίσης ιμάντες με λαβές για χέρια και πόδια που είναι προσαρτημένοι στο πάνω άκρο του πλαισίου οι οποίοι τραβώντας τους μπορούν να μετακινήσουν την πλατφόρμα.
Το βάρος του σώματος και η αντίσταση των ελατηρίων είναι αυτά που κάνουν  την πλατφόρμα να κινηθεί ευκολότερα ή  πιο δύσκολα. Τα τμήματα των εξαρτημάτων πάνω στο πλαίσιο είναι ρυθμιζόμενα για διαφορετικά μεγέθη σώματος και διαφορετικά επίπεδα δεξιοτήτων. Άρα το Pilates Reformer είναι για όλους, ανεξαρτήτως επιπέδου , ηλικίας, φυσικής κατάστασης ή βάρους.Η αστάθεια της κυλιόμενης πλατφόρμας με τα ελατήρια που βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα αντίστασης βοηθούν να δουλέψει το σώμα περιμετρικά, για σταθεροποίηση ,δύναμη και ισορροπία. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα, όταν τα ελατήρια είναι πιο ελαφριά, ορισμένες ασκήσεις είναι πιο δύσκολες επειδή πρέπει να ελέγξουν και να σταθεροποιήσουν την κίνηση.  Όσο ισχυρότερος είναι ο πυρήνας, τόσο καλύτερη είναι η ισορροπία και η στάση του σώματος.

 

  ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΙΛΑΤΕΣ 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ PILATES 

Το κλασσικό Pilates Reformer

Το κλασσικό ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ Θα το βρεις στα περισσότερα στούντιο Pilates.Είναι το αυθεντικό Pilates που πρωτο-ανακάλυψε ο Joseph Pilates , ιδρυτής της τεχνικής. Μπορεί να είναι κατασκευασμένο από ξύλο, αλλά υπάρχουν και πιο σύγχρονα και μοντέρνα που είναι κατασκευασμένα από  άλλα υλικά όπως αλουμίνιο. Έχει συγκεκριμένα πρωτόκολλα ασκήσεων , και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Το Pilates reformer ανάλογα από την εταιρία κατασκευής του μπορεί να προσαρμοστεί στα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, στο ύψος της πλατφόρμας από το έδαφος, στο συνδυασμό του με τη χρήση του πύργου (pilates tower) και στο πόσο φορητό μπορεί να γίνει

 ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ

 

 CLINICAL PILATES REFORMER

Pilates Reformer «Οικιακό»

Είναι όπως ένα κρεβάτι πιλάτεσ αλλά συνήθους μικρότερου μεγέθους και ίσως να μπορούν να αναδιπλωθούν ώστε να αποθηκεύονται όταν δεν χρησιμοποιούνται για εξοικονόμηση χώρου. Το ανακλινόμενο Reformer είναι σαφώς μια οικονομικότερη επιλογή χωρίς να υστερεί λειτουργικότητας.

 

Pilates reformer με Tower

Με την πρώτη ματιά μοιάζει με μια μεσαιωνική συσκευή βασανιστηρίων, αλλά μην το φοβάστε! Το Pilates reformer με Tower είνα το παραδοσιακό ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ σε συνδυασμό με ένα πύργο (TOWER) και παρέχει σημαντική συνεχή βελτίωση στην ευθυγράμμιση του σώματος, τη δύναμη, τη μυϊκή τόνωση και το stretching. Σας παρέχει μια απίστευτα ευέλικτη, δυναμική, διασκεδαστική και ισχυρή προπόνηση. Ο Πύργος Pilates που  είναι μια κάθετη προσθήκη στο κλασικό Pilates reformer, με έξτρα ελατήρια και εξαρτήματα για τα χέρια, επιτρέπει τη ρύθμιση των ελατηρίων και της αντίστασης για το ύψος, το βάρος και τη δύναμή σας. Σας επιτρέπει να στοχεύσετε τα πόδια, τα χέρια, το κάτω μέρος ή οποιοδήποτε μέρος του σώματός σας, ενώ χρησιμοποιείτε τον πυρήνα σας.

 

Pilates Reformer Cadillac

Το συγκεκριμένο ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ είναι το μεγαλύτερο του είδους του και το όνομα του το πήρε από την φημισμένη μάρκα αυτοκινήτων Cadillac .Μοιάζει με ένα διπλό κρεβάτι με ουρανό, ανυψωμένο από το πάτωμα και εξοπλισμένο με μια ποικιλία από μεταλλικές οπές, ελατήρια, μια ξύλινη μπάρα, και ακόμη και κάτι που ονομάζεται "Trapeze" εξάρτημα. Το Cadillac είναι εξαιρετικά ευπροσάρμοστο: το ρεπερτόριο των ασκήσεων εκτελείται ξαπλωμένο, τόσο μπρούμητα όσο και ανάσκελα, σε καθιστή θέση, γονατιστή αλλά και όρθια . Οι ασκήσεις στο Pilates Cadillac Reformer βοηθούν στην ανάπτυξη μυών και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Συνδυάζει ασκήσεις δύναμης με τη χρήση των ελατηρίων, ασκήσεις κινητικότητας, καθώς και ακροβατικές ασκήσεις χρησιμοποιώντας το δίζυγο. Η άσκηση ενάντια στην αντίσταση των ελατηρίων είναι δύσκολη για τα πόδια, τα χέρια και τον πυρήνα. Συνοπτικά, προκαλέστε το σώμα σε πολλαπλά επίπεδα κίνησης με ένα όργανο γυμναστικής.

CADILLAC ΚΡΕΒΑΤΙ ΠΙΛΑΤΕΣ

 

Pilates Chair

Όπως και το Pilates Reformer, η ΚΑΡΕΚΛΑ PILATES είναι ένα άλλο όργανο γυμναστικής του Joseph Pilates. Η καρέκλα Pilates είναι βασικά ένα κουτί με τη μία πλευρά που μπορεί να πιεστεί κάτω από την αντίσταση των ελατηρίων, όπως ένα μεγάλο πετάλι. Μερικές φορές το πεντάλ χωρίζεται σε δύο μέρη που μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα. Παραδοσιακά, οι καρέκλες Pilates ήταν κατασκευασμένες από ξύλο, με επένδυση από πάνω και πεντάλ. Οι πρωτότυπες καρέκλες που σχεδίασε ο Joseph Pilates έκαναν διπλό καθήκον ως 1)  έπιπλα, 2)μετατρέποντας σε καθίσματα. Οι ασκήσεις γίνονται ξαπλωμένες, καθισμένες και όρθιες στην καρέκλα, καθώς και από θέσεις μέχρι τις πλευρές της καρέκλας. Κάποιος μπορεί να περιμένει μεγάλη σταθερότητα και ευελιξία στην καρέκλα. Είναι πραγματικά μια απόδειξη της εφευρετικότητας της μεθόδου Pilates για να δείτε πόσες ασκήσεις μπορούν να γίνουν στην καρέκλα Pilates.

ΚΑΡΕΚΛΑ PILATES 

Pilates Ladder Barrel

Με το που το δείτε πιθανότατα θα θελήσετε να «χυθείτε» πάνω του. Και για αυτό ακριβώς είναι σχεδιασμένο. Η στρογγυλεμένη επιφάνεια του βαρελιού Pilates Ladder Barrel είναι εκεί για να ενθαρρύνει τη σπονδυλική στήλη να κινηθεί (έκταση και κάμψη)  προς τα πίσω και προς τα εμπρός με υποστηριζόμενο τρόπο.Εκτός από τις ασκήσεις έκτασης και κάμψης, το βαρέλι μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για ασκήσεις κοιλιακών και πλάγιες κινήσεις και διατάσεις. Το βαρέλι αναγκάζει τη σπονδυλική στήλη να κινηθεί σε μεγαλύτερο εύρος κίνησης από ό, τι στο χαλί ή σε άλλο εξοπλισμό

 PILATES LADDER BARREL

Pilates Arc

Το Pilates Arc είναι ένα κομμάτι εξοπλισμού εμπνευσμένο από τον Pilates Spine Corrector του Joseph Pilates. Σχεδιασμένο για άνεση και υποστήριξη, το τόξο ανακουφίζει τον πόνο στην πλάτη βελτιώνοντας τη στάση του σώματος, την ευελιξία στον κορμό και διορθώνει την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Mπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στο πάνω μέρος του Pilates Reformer και αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άλλα κομμάτια εξοπλισμού για να αυξήσει το εύρος κίνησης (και ως εκ τούτου την πρόκληση) ορισμένων ασκήσεω. Είναι Ιδανικό για διατάσεις και για σκολίωση.

 PILATES ARC

 

Τα γυμναστήρια και τα studio θα πρέπει να επωφελειθούν απο όλα το εξοπλισμο Pilates και να χρησιμοποιήσουν τα οφέλη όλου του συστήματος. Όποια επιλογή και αν κάνετε το Pilates είναι μια υπέροχη μορφή άσκησης με πολλαπλά οφέλη για κάθε ασκούμενο!

 Απο τις καθηγήτριες φυσικής αγωγής και Pilates Instructors Σοφία Γκότζη και Χριστίνα Καρπούζη και την ομάδα της Physiomart.gr

 

Σχετικα Προϊοντα

Σχετικα Αρθρα

Ποια η διαφορά Pilates και Clinical Pilates?
Ποια η διαφορά Pilates και Clinical Pilates?

Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε τί είναι το πιλάτες? Όπως είπε και ο επινοητής του είδους αυτού εκγύμνασης, ο ίδιος ο Joseph Pilates, είναι η «τεχνική του ελέγχου του σώματος».

Η μέθοδος Pilates και 7 εύκολες ασκήσεις να δοκιμάσεις μόνος με τη χρήση ενός TheraBand Λάστιχο Γυμναστικής
Η μέθοδος Pilates και 7 εύκολες ασκήσεις να δοκιμάσεις μόνος με τη χρήση ενός TheraBand Λάστιχο Γυμναστικής

«Σε 10 μαθήματα νιώθεις την διαφορά στο σώμα σου, σε 20 μαθήματα την βλέπεις,σε 30 μαθήματα έχεις ένα διαφορετικό σώμα.»  Αυτή τη φράση συνίθιζε να λέει ο εμπνευστης της μαθόδου Joseph Huberus Pilates ο οποίος ήταν Γερμανός ελληνικής καταγωγής.

4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΣΩΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ
4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΣΩΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

Ο τρόπος που καθόμαστε, στεκόμαστε και περπατάμε έχει μακροχρόνια επίδραση στο μυοσκελετικό μας σύστημα, ενώ ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκ γενετής μυοσκελετικών δυσλειτουργιών είναι πιο δύσκολη η επίτευξη της ορθοσωμίας. Για να μπορέσουμε, να διατηρήσουμε μια ορθή στάση σώματος , είναι σημαντικό να ενισχύσουμε τους πυλώνες- μύες μας με ασκήσεις ενδυνάμωσης και σταθεροποιήσης.

4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΣΩΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ
4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΣΩΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

Ο τρόπος που καθόμαστε, στεκόμαστε και περπατάμε έχει μακροχρόνια επίδραση στο μυοσκελετικό μας σύστημα, ενώ ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκ γενετής μυοσκελετικών δυσλειτουργιών είναι πιο δύσκολη η επίτευξη της ορθοσωμίας. Για να μπορέσουμε, να διατηρήσουμε μια ορθή στάση σώματος , είναι σημαντικό να ενισχύσουμε τους πυλώνες- μύες μας με ασκήσεις ενδυνάμωσης και σταθεροποιήσης.