ONLINE ΠΙΛΑΤΕΣ

Η πανδημία και το lockdown έφεραν το ONLINE personal training  και το virtual coaching. Οι προπονητές-γυμναστές όμως πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχει δίλλημα μεταξύ κανονικής face to face και ONLINE προπόνησης. Οφείλουν να κάνουν και τα δύο και να ακολουθήσουν τα μονοπάτια της εξέλιξης, βρίσκοντας τρόπους να ξεχωρίσουν και μέσα από τον νέο-υπό διαμόρφωση- εικονικό κόσμο της άσκησης.

Είναι αδιαμφισβήτητο πως ο κάθε επαγγελματίας του χώρου ένιωσε έντονα τις αρνητικές επιπτώσεις της καραντίνας της προηγούμενης άνοιξης. Δυστυχώς, ο χώρος των γυμναστηρίων έχει πληγεί σε τεράστιο βαθμό από τον κορονοϊό. Η πολλών δισσεκατομυρίων ευρώ παγκοσμία «βιομηχανία» της άθλησης ακόμα δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει και δεν αναμένεται αυτό να συμβεί άμεσα. Πόσο μάλλον τώρα που η καμπύλη έξαρσης του Covid-19 παρουσιάζει και πάλι ανησυχητικά αυξητικές τάσεις. Κάπου εδώ λοιπόν έρχεται το εύλογο ερώτημα, το οποίο αφορά τους χιλιάδες ιδιοκτήτες και απασχολούμενους στον κλάδο: Υπάρχει επιστροφή από αυτό ή ένα νέο lockdown θα αποτελέσει το οριστικό τέλος;

Η αλήθεια είναι ότι όπως συμβαίνει στους περισσότερους τομείς κοινωνικής και οικονομικής ζωής, η ανθρώπινη ευρηματικότητα δεν θα αφήσει ποτέ, τίποτα, δίχως λύσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, όσον αφορά τη γυμναστική, είναι ήδη πάρα πολλοί που βρήκαν διέξοδο προς την τεχνολογία. Οι όροι «ONLINE ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ» και «VIRTUAL COACHING» έχουν έρθει για να μείνουν και καθημερινά μπαίνουν ολοένα και πιο συχνά στο λεξιλόγιο όσων επιμένουν να αθλούνται, αλλά φοβούμενοι τον κορονοϊό, δεν θέλουν να πηγαίνουν στα γυμναστήρια ή να έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα.

Κάπως έτσι λοιπόν, ακόμα και εάν το 34% όσων είχαν συνδρομές σε αθλητικούς χώρους στις ΗΠΑ, έχει ακυρωθεί, ακόμα και εάν γυμναστηριακοί κολοσσοί απειλούνται με κατάρρευση, είναι βέβαιο πως αυτή η επικίνδυνη πανδημία δεν πρόκειται να αποτελέσει το τέλος του Fitness. Και όπως συμβαίνει σχεδόν με τα περισσότερα επαγγέλματα και την εργασία από το σπίτι, έτσι και οι επαγγελματίες προπονητές οφείλουν πλέον να ακολουθήσουν το virtual μονοπάτι, μαθαίνοντας όχι μόνο να επιβιώνουν, αλλά κυρίως να ξεχωρίζουν σε αυτόν τον υπό διαμόρφωση νέο κόσμο της εικονικής πραγματικότητας…

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΕΣ - ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

1) ΕΥΚΟΛΙΑ ΠΕΛΑΤΗ

Οι ανάγκες και οι προσδοκίες των πελατών-αθλούμενων αυξάνονται συνεχώς και εξελίσσονται. Σε έναν κόσμο χωρίς διακοπή και σε ένα μοτίβο ζωής απίστευτης ταχύτητας, οι άνθρωποι αναζητούν την ευκολία τους στα πάντα. Ακόμα κι αν τρέχετε το καλύτερο γυμναστήριο, οι πελάτες σας πλέον μπορεί να μην αισθάνονται άνετα να έρχονται. Ακόμη όμως και όταν νιώθουν καλά, η πρόσθετη ευκολία που νιώθουν με την ικανότητα να ασκούνται στον χώρο και στον χρόνο τους, τους κάνει να σκέφτονται ακόμα περισσότερο την άσκηση από το σπίτι.

2) ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Δεν είναι λίγοι όσοι πηγαίνουν στο γυμναστήριο για να νιώσουν την αίσθηση της κοινότητας. Αναμφίβολα, η άσκηση είναι σημαντική για αμέτρητους λόγους υγείας, αλλά τα περισσότερα από τα οφέλη της μπορούν να επιτευχθούν στο σπίτι. Ωστόσο, το γυμναστήριο δημιουργεί της αίσθηση της κοινωνικοποίησης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι διάφορες social πλατφόρμες έχουν δημιουργήσει έναν εικονικό χώρο για να ευδοκιμήσουν αυτές οι κοινότητες γυμναστικής ακόμα και χωρίς τη φυσική παρουσία σε κάποιο γυμναστήριο.


3) ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Η άσκηση στο σπίτι κερδίζει διαρκώς οπαδούς. Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι δεν χρειάζονται συνδρομή στο γυμναστήριο για να παραμείνουν σε φόρμα. Αναζητούν ευκολία και ευελιξία. Όλο και περισσότεροι στρέφονται έτσι και αλλιώς στην ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ  και για αυτό το συνδυάζουν αντίστοιχα και με την προπόνηση. Η σκέψη σε αυτό είναι απλή. Εάν π.χ. Αν ξοδεύατε ένα σοβαρό ποσό για την τέλεια εγκατάσταση γυμναστηρίου στο σπίτι σας, θα νιώθετε άνετα να πληρώνεται μια συνδρομή στο γυμναστήριο, για να μοιράζεστε ένα ντουλάπι, τα βαράκια και τα όργανα με τόσους ξένους; Τί θα προτιμούσατε ? Βέβαια, ο χώρος για προπόνηση μπορεί να αλλάζει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το γυμναστήριο στο σπίτι δεν έχει ανάγκη έναν προπονητή. Οι αθλητές αναζητούν γυμναστές και προπονητές για το σπίτι. Οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν κατεύθυνση και την προσοχή ενός personal trainer γυμναστή.

4) ΝΕΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

Στον κόσμο της ανθρώπινης απόδοσης, οι διαδικτυακές υπηρεσίες δίνουν μια εξαιρετική ευκαιρία, ώστε οι γυμναστές να προσφέρουν στους πελάτες μεγαλύτερη αξία. Ενώ όλοι θέλουν να ανοίξουν τα γυμναστήριά και να δουν επιστροφή σε μια κάποια κανονικότητα, η ύπαρξη ενός διαδικτυακού στοιχείου στην επιχείρησή των ιδιοκτητών και των προπονητών, μπορεί μόνο να βοηθήσει και να ισχυροποιήσει τη θέση σας στην αγορά. Αυτή η διαφοροποίηση μπορεί να προσφέρει την ευκαιρία, ώστε να προσεγγιστεί νέο κοινό και να διευρυνθεί το πελατολόγιο χωρικά αλλά και χρονικά.

 

 

 

 



* Στην εποχή του lockdown αυξήθηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. Το κοινό κατανόησε ότι με κάποιες σωστές επενδύσεις σε καλά προϊόντα και ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, όπως ΛΑΣΤΙΧΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ (τα πλέον ευέλικτα και οικονομικά εργαλέια γυμναστικής, ένα ΣΤΡΩΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, ιμάντες TRX, ένας καλός οικιακός ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ή ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ για το αεροβικό κομμάτι, ή ακόμα και ενός πιο ακριβού φιλοσοφιμένου οργανου γυμναστικής όπως το EXXENTRIC FLYWHEEL TRAINING θα μπορεί να λειτουργήσει από το σπίτι, έχοντας όμως και την απαιτούμενη εποπτεία ενός ONLINE ΓΥΜΝΑΣΤΗ!

 

ONLINE PERSONAL TRAINER
ΠΕΝΤΕ TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΤΕ ΣΤΟ ONLINE TRAINING

Όταν οι εξελίξεις είναι αρνητικές και μειώνεται η πελατεία, με συνέπεια να αυξάνεται ο ανταγωνισμός, τότε συνήθως η πρώτη κίνηση όλων είναι να ρίξουν τις τιμές. Ξέρετε κάτι όμως; Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος που δεν πρέπει να κάνετε!
Ο λόγος είναι ότι η ποιότητα της δουλειάς σας δεν έχει μειωθεί. Δεν έχετε αλλάξει απολύτως τίποτα, ώστε να είστε υποχρεωμένοι να ρίξετε τις τιμές. Εξακολουθείτε να προσφέρετε εξαιρετικές υπηρεσίες και να παραμένετε καταρτισμένοι προπονητές.
Οπότε το ένα δεδομένο είναι ότι δεν ρίχνετε τιμές. Το άλλο είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση με την πανδημία του κορονοϊό, πρέπει να αρχίσετε να… φωνάζετε παντού ότι ταυτόχρονα μετακομίζετε… ΚΑΙ ONLINE. Βέβαια αυτό το κάνει ο οποιοσδήποτε. Οπότε, πρέπει να δείξετε τι διαφορετικό έχετε να προσφέρετε και γιατί θα πρέπει κάποιος να προτιμήσει εσάς.

Το σημαντικότερο όλων λοιπόν είναι να βρείτε τον τρόπο που θα σας κάνει να φανείτε ξεχωριστοί απ’ όλους τους άλλους. Και το πιο δυνατό χαρτί σας σε αυτήν την περίπτωση, είναι το να πείτε τη δική σας ιστορία. Ας δούμε λοιπόν πέντε τρόπους που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τη ζητούμενη ONLINE διαφοροποίηση-μοναδικότητά σας…


TIP-1 ΔΕΙΞΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

Πολλοί έχουν πέσει στην ίδια παγίδα. Έχουν συνδεθεί στο διαδίκτυο, δημιούργησαν βίντεο προπόνησης, δημιούργησαν έναν ιστότοπο, μα δεν έχουν ξεχωρίσει. Όλα μοιάζουν κοινότυπα, δεν υπάρχει τίποτα μοναδικό. Κάντε ένα βήμα πίσω και αναλογιστείτε τις κινήσεις σας, πριν ξεκινήσετε να κάνετε το ίδιο πράγμα με όλους τους άλλους. Είστε καλύτεροι από αυτό και έχετε βασικές δεξιότητες που έχετε μάθει όλα αυτά τα χρόνια. Αναλογιστείτε τα προτερήματά σας, όσα σας έχουν κάνει να ξεχωρίσετε από όλους τους άλλους. Ο ενθουσιασμός είναι σημαντικός, αλλά απαιτείται σύνεση. Ξεκινώντας, κάντε μια λίστα με όλες τις βασικές δεξιότητες και εμπειρίες σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αρχίσετε να προβάλετε τον δικό σας ιδιαίτερο τύπο της προσωπικότητάς σας και αυτό θα συμβάλει στο να κατανοήσουν άπαντας γιατί είστε διαφορετικός και γιατί ξεχωρίζετε από τον… σωρό.

TIP-2 ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ AVATAR ΣΑΣ

Κάθε προπονητής είναι μοναδικός. Ακόμα και εάν υπάρχουν ευρύτερες γνώσεις σε διάφορους τομείς και κλάδους, υπάρχει σε όλους μία συγκεκριμένη ειδικότητα, στην οποία υπάρχει και εξειδίκευση. Για παράδειγμα… «Ειδικεύομαι στην αθλητική ανάπτυξη (performance training) σε αθλητές ομαδικών σπορ όπως Το ΜΠΑΣΚΕΤ,  οπότε ξέρω ότι το ιδανικό μου avatar είναι ένας αθλητής, που θέλει να γίνει πιο δυνατός και να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού, ενώ θέτει τεράστιες σωματικές απαιτήσεις συνεργαζόμενος με άλλους αθλητές». Πάρτε λοιπόν τον χρόνο σας με αυτό, καθώς πρέπει πραγματικά να εστιάσετε εκεί και να το προβάλετε.

TIP-3 ΔΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ

Δημιουργήστε μια ιστορία για εσάς και τις εμπειρίες σας. Οι άνθρωποι θέλουν να αισθάνονται ότι μπορούν να σχετίζονται με αυτό που λέτε. Για παράδειγμα, «όταν έσπασα το χέρι μου ήμουν 18 ετών και έπαιζα στην Χ ομάδα μπάσκετ. Πονούσε σαν κόλαση και η διαδικασία ανάκαμψης ήταν μακρά και κουραστική. Αλλά είναι σχετικό γιατί οι τραυματισμοί είναι αναπόφευκτοι στο μπάσκετ». Κάπου κατά τη διάρκεια της πορείας σας έχετε βιώσει κάτι παρόμοιο με ορισμένους πελάτες σας και αυτό δημιουργεί μία ταύτιση. Δείχνει ότι είστε άνθρωποι και όχι κάποιοι απόμακροι, απλησίαστοι τύποι στο διαδίκτυο.

TIP-4 ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΤΟ ΠΛΑΝΟ, ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΥΕΛΙΚΤΟΙ

Ο σχεδιασμός της στρατηγικής σας απαιτεί χρόνο και δεν πρέπει να είναι αμετάβλητος. Θα χρειαστεί να είστε ενεργοποιημένοι και το πλάνο μερικές φορές να αλλάζει από εβδομάδα σε εβδομάδα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχουν συγκεκριμένα θεμέλια. Δημιουργήστε ένα μηνιαίο πρόγραμμα με ρεαλιστικές, μη διαπραγματεύσιμες εργασίες-ασκήσεις. Σταδιακά θα αρχίσετε να αυξάνετε τη δραστηριότητά σας και αυτό θα εμφανίζεται στις αναρτήσεις σας κάθε εβδομάδα. Οι πελάτες θα προσελκύονται στην ιστορία σας και το buy-in θα αυξάνεται. Εδώ θα αρχίσετε να βλέπετε εν δυνάμει πελάτες να εμφανίζονται και να κάνουν ερωτήσεις.

TIP-5 ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΗ SOCIAL MEDIA ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΑΣ

Η επιλογή του τρόπου με τον οποίο θέλετε να παρουσιάσετε την ιστορία σας είναι βασική, γιατί εκεί θα αρχίσουν να βλέπουν οι υποψήφιοι πελάτες ποιοι είστε. Εδώ είναι σημαντική η αξιολόγηση που θα κάνετε στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, τα ιστολόγια, τα ενημερωτικά δελτία κ.λπ. Όλοι αγαπάμε να μοιραζόμαστε πράγματα σε κάθε κοινωνική ροή που μπορεί να φανταστεί κανείς, αλλά μπορεί να καταστεί επαναλαμβανόμενο και κουραστικό εάν δεν γίνει σωστά. Μία ανάρτηση μπορεί να κοινοποιηθεί σε πολλές πλατφόρμες με τις κατάλληλες προσαρμογές. Πρέπει να κάνετε το περιεχόμενό σας να εμφανίζεται μεταβαλλόμενο, κάτι που μπορεί να πάρει χρόνο και ασχολία, αλλά πρέπει να γίνει. Ξεκινήστε λοιπόν επιλέγοντας ένα από τα social media που πιστεύετε ότι ταιριάζει σε εσάς και όσα πρεσβεύετε. Διαλέξτε ένα και γίνετε πραγματικά καλοί στην επιμέλεια μίας κοινότητας εκεί. Π.χ. μπορείτε να επιλέξετε το LinkedIn γιατί σας αρέσει να δίνετε περισσότερο ενημερωτικό περιεχόμενο και πιστεύετε ότι η αφοσίωσή σας είναι υψηλότερη εκεί. Στο Instagram, μπορείτε να δημοσιεύετε απλώς στιγμιότυπα. Επιλέξτε λοιπόν την πλατφόρμα στην οποία αισθάνεστε πιο άνετα και εξελιχτείτε μέσω αυτής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο κορονοϊός έχει κάνει τεράστια ζημιά και φαίνεται ότι αυτό θα εξακολουθήσει και για το άμεσο μέλλον, δίχως να γνωρίζει κανείς πότε θα εξέλθει ο κόσμος από αυτό το αδιέξοδο. Είτε όμως συνεχίσει να υπάρχει ο Covid-19, είτε κάποια στιγμή εμφανιστεί κάτι αντίστοιχο, το σίγουρο είναι ότι δεν είναι τόσο εύκολο να σημάνει το τέλος της κανονικής (face-to-face) προπόνησης στους χώρους άθλησης. Ωστόσο, κάθε προπονητής και γυμναστής που σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Ουσιαστικά, δεν τίθεται πλέον κανένα δίλλημα για το εάν θα πρέπει κάποιος να είναι “virtual” ‘η “non-virtual”. Θα πρέπει να είναι και τα δύο. Οποιος θέλει να επιβιώσει και να γίνει ακόμα πιο δημιουργικός, οφείλει να ακολουθήσει τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών και να γίνει συμβατός με την κάθε νέα πραγματικότητα. Και αυτό ξεκινάει με μία ξεκάθαρη αποδοχή: Πως είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι, οι ONLILE προπονήσεις και οι ONLINE personal trainers ήρθαν για να μείνουν…

 

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ ΣΤΟ WWW.PHYSIOMART.GR




*Από τη συντακτική ομάδα του Physiomart
* Επιμέλεια κειμένου Γιώργος Καραμάνος