ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ , ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟ: ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ... ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Από την απλή κολύμβηση έως πιο εξειδικευμένα προγράμματα όπως το aqua aerobic η άσκηση στο νερό θεωρείται το απόλυτο μέσο ενδυνάμωσης αλλά και αποκατάστασης , προσδίδοντας ταυτόχρονα απεριόριστα οφέλη και απόλυτη αποφυγή τραυματισμών. Μάθετε με ποιον τρόπο μπορεί οποιοσδήποτε να συνδυάσει ένα ευεργετικό ασκησιολόγιο και την απόλαυση του να βρίσκεται βυθισμένος στο πιο υπέροχο στοιχείο της φύσης.

Αναζητώντας τη λύτρωση για το κάθε τι, ο διάσημος Ρώσος θεατρικός συγγραφέας, Αντον Τσέχοφ, συνήθιζε να λέει ότι: «Η θεραπεία για τα πάντα στη ζωή βρίσκεται στο αλμυρό νερό. Είναι ο ιδρώτας, τα δάκρυα, η θάλασσα». Η αλήθεια είναι πως η θάλασσα είναι παντού. Το νερό είναι παντού. Και το να δουλεύεις στο νερό, γίνεται μία από τις πιο όμορφες και θεραπευτικές δραστηριότητες. Όπως για παράδειγμα το water aerobic ή aqua aerobic, που βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, τη δύναμη και την αντίσταση. Και όλ' αυτά τα προσφέρει σε ένα υπέροχο υγρό περιβάλλον, δίχως να επιβαρύνει τις αρθρώσεις και τα τραυματισμένα σημεία του σώματος.

Γενικότερα, η θεραπεία στο νερό υπάρχει από την αρχαιότητα. Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι αργότερα, χρησιμοποιούσαν το νερό για θεραπευτικό σκοπό. Η χρήση δεξαμενής και πισίνας ωστόσο, άρχισε να εμφανίζεται τακτικά στις αρχές του 20ού αιώνα. Μόνο πρόσφατα όμως, στράφηκε το ενδιαφέρον στα αποτελέσματα της άσκησης στο νερό, πέραν δηλαδή της μέχρι τότε μορφής θεραπείας στο νερό, όπως ήταν για παράδειγμα τα ιαματικά λουτρά.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

Η άσκηση στο νερό είναι ένας διαρκώς αναδυόμενος και συναρπαστικός τομέας, που στο μέλλον θα λάβει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της προπόνησης και της αθλητικής αποθεραπείας. Και αυτό επειδή έχει τρομερή χρησιμότητα στον τομέα της αποκατάστασης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, είτε για να βελτιώσει την φυσική ικανότητα των ατόμων, την αθλητική βελτίωση, την αποκατάσταση ασθενών, είτε για συνδυασμό όλων αυτών.

Όταν είμαστε στο νερό σε βάθος έως τους ώμους, το βάρος του σώματος μειώνεται κατά 90%. Το νερό μειώνει τις δυνάμεις που ασκούνται στους μύες και στις αρθρώσεις, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στα άτομα να κινηθούν σε μεγαλύτερο εύρος με λιγότερο πόνο. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που εκτός των νέων αθλητών, οι ηλικιωμένοι και οι έγκυες γυναίκες επιλέγουν αυτήν την ασφαλή τη μέθοδο εκγύμνασης. Μην ξεχνάμε και την νέα τάση baby swimming οπού μωράκια μαζί με τις μανούλες τους απολαμβάνουν την γυμναστική στο νερό.

Επίσης, η γυμναστική στην πισίνα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να «χτίσετε» γερή καρδιά. Όταν βρίσκεστε μέσα στο δροσερό νερό, το αίμα κυκλοφορεί στο σώμα με πιο γρήγορο ρυθμό, ώστε να διατηρεί τη θερμοκρασία του σταθερή. Επομένως, με ένα αερόβιο aqua πρόγραμμα, έχετε σαν αποτέλεσμα τη σταδιακή βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος. Για ποιο έντονα ή πιο εξειδικευμένα προγράμματα κολύμβησης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα είδη κολύμβησης που θα βρείτε στο εμπόριο.

Όταν γυμναζόμαστε με βάρη, οι μύες χρειάζονται χρόνο να ξεκουραστούν. Η έλλειψη κραδασμών και έντονης πίεσης μέσα στο νερό, κάνουν την άσκηση στην πισίνα ιδανική για τις ενδιάμεσες μέρες. Μέχρι και βαράκια γι' αυτόν τον σκοπό έχουν δημιουργηθεί. Τα μαθήματα στην πισίνα είναι η τέλεια λύση, μια και συμβάλλουν ενεργά στη μυϊκή αποκατάσταση, ενώ η συχνή εναλλαγή περιβάλλοντος κάνει την άσκηση ακόμα πιο διασκεδαστική. Τις περισσότερες φορές μία απλή σανίδα κολύμβησης αρκεί.


ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΧΑΡΑ

Αντίθετα με πολλούς τρόπους εκγύμνασης, το νερό προσφέρει ένα «απαλό» περιβάλλον εξάσκησης. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το αν θα κρατήσετε την ισορροπία σας ή αν θα πέσετε, μια και το νερό υποστηρίζει το σώμα. Σε περίπτωση πάντως που κάποιος δυσκολεύεται, μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα σωσίβιο ζώνης – μέσης ή ακόμα καλύτερα έναν καινοτόμο δίσκο ισορροπίας νερού. Ναι υπάρχουν και τέτοιοι! Αυτά τα... εργαλεία μάλιστα θα τον βοηθήσει και στην ελαχιστοποίηση της αίσθησης κόπωσης. Επιπλέον, το μεγάλο εύρος κινήσεων που επιτρέπει στο σώμα, χαρίζει ευλυγισία χωρίς τον κίνδυνο επιβάρυνσης των συνδέσμων.

Την ίδια στιγμή, όπως συμβαίνει και με κάθε συχνή και διαρκή μέθοδο εκγύμνασης, η άσκηση στο νερό είναι ένα ιδανικό αγχολυτικό. Η άσκηση δίνει το ερέθισμα στον εγκέφαλο να απελευθερώσει χημικές ουσίες που κάνουν το σώμα να νιώσει καλά. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που ο ασκούμενος αισθάνεται ήδη μία μεγάλη χαρά από το γεγονός ότι έχει βρεθεί στην πισίνα ή στη θάλασσα.

Ένα ακόμα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει η άσκηση στο νερό, είναι ότι δεν απαιτείται κάποιου είδους ιδιαίτερος ή ακριβός εξοπλισμός. Εξαιτίας της αντίστασης του νερού, ακόμα και τα προγράμματα που πραγματοποιούνται σε στάθμη ύψους ως τη μέση ή το στήθος, είναι αρκετά αποτελεσματικά για την απώλεια βάρους, τη βελτίωση του καρδιαγγειακού και τη μυϊκή ενδυνάμωση. Μία βοηθητική μπάρα κολύμβησης γίνεται πολύτιμο εργαλείο για ασκήσεις πλάτης ή κοιλιακών, ενώ για όσους πάντως αναζητούν έναν τρόπο, ώστε να αυξήσουν τον βαθμό δυσκολίας της προπόνησής τους, το καινοτόμα aqua-fins τοποθετημένα στους καρπούς ή τους αστραγάλους,  προσφέρουν έξτρα αντίσταση και είναι ό,τι χρειάζονται οι πιο προχωρημένοι.


10 ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

Ας δούμε επομένως 10 ασκήσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν στο νερό, σε πισίνα ή στη θάλασσα, όπως τις παρουσίασε στο διάσημο σχετικό βιβλίο του “ReSYNC Your Life",  Samir Becic...

  • Περπάτημα ή ελαφρύ τρέξιμο
  • Μπροστινές και πλαϊνές προβολές
  • Ισορροπία στο ένα πόδι
  • Περπάτημα σε πλάγια βήματα
  • Κλωτσιές μέσα στο νερό
  • Σανίδες στην επιφάνεια με τεντωμένο σώμα οριζόντια
  • Ποδηλατάκια
  • Χτυπήματα-σφαλιάρες, ανοιγόκλεισμα τεντωμένων χεριών εντός του νερού
  • Πουσάπς οριζόντια κρατώντας την επιφάνεια στο πλακάκι, τη σκάλα της πισίνας, ή ένα σταθερό αντικείμενο στη θάλασσα
  • Εσωτερικά αλματάκια με γόνατα στο στήθος


    Και για όσους φοβούνται μην τυχόν τραυματιστούν, ότι δεν έχουν πολλά κέφια και ενέργεια ή ότι δεν βρίσκονται στην απαιτούμενη φυσική κατάσταση, ώστε να προπονηθούν μέσα στο νερό, ας πάρουν θάρρος από τα λόγια του θρυλικού ζωγράφου Bob Ros:

Το νερό είναι σαν κι εμένα. Τεμπέεελικο... Πάντα ψάχνει τον ευκολότερο τρόπο για να κάνει κάτι

 

ΒΡΕΣ ΕΔΩ Ο,ΤΙ ΕΙΔΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΣΕΝΑ