ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΑΣΚΗΣΗ, ΣΩΣΤΟΣ ΥΠΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΟΥ

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ! Ο περιορισμός στο σπίτι εξαιτίας του Covid-19 δεν πρέπει να συνοδευτεί με παραπανίσια κιλά, βαρεμάρα και αρνητική ψυχολογία. Το τρίπτυχο… διατροφή, άσκηση και σωστός ύπνος, συμβάλει στη διατήρηση του ηθικού, της καλής σωματικής και πνευματικής υγείας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, ώστε να αντιμετωπίσουμε τον κορονοϊό (κοροναϊό) και όλες τις λοιμώξεις του σώματος και του μυαλού.

Εντάξει λοιπόν, ο κορονοϊός θα μας ταλαιπωρήσει για κάμποσο καιρό σύμφωνα με τους ειδικούς και υποχρεωτικά θα μείνουμε μέσα. Το καταλάβαμε για τα καλά πλέον και στο επόμενο διάστημα είναι βέβαιο ότι θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο η κατάσταση (αν λάβουμε υπόψην μας την κατάσταση στην Ιταλία) . Ωστόσο, δεν πρόκειται να το βάλουμε κάτω. Δεν θα μας καταβάλει ούτε ο φόβος, ούτε η καραντίνα του Covid-19. Θα βαρεθούμε κάποιες στιγμές, είναι σίγουρο αυτό. Είναι όμως και ευκαιρία να απολαύσουμε το σπίτι μας, τα παιδιά μας, να ζήσουμε μαζί στιγμές. Να ξεσκονίσουμε την ξεχασμένη βιβλιοθήκη και να διαβάσουμε αγαπημένα βιβλία που δεν ανοίξαμε ποτέ. Να λιώσουμε στο Netflix και στο play station, να χαζολογήσουμε χωρίς όριο στο internet.

Μόνο που αφού τα κάνουμε όλ’ αυτά, κάποια στιγμή θα καταλάβουμε ότι δεν γίνεται μόνο με καθισιό να περάσει τούτη η δύσκολη περίοδος. Θα χρειαστεί ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων. Η σωματική άσκηση είναι το σημαντικότερο όπλο. Και όχι μόνο αναφορικά με το να κρατηθούμε σε καλή φυσική κατάσταση, αλλά και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας, που στην κρίσιμη αυτή εποχή της πανδημίας, είναι η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε στον εαυτό μας. Και ποιο είναι το τρίπτυχο για να τα καταφέρουμε; Ο συνδυασμός διατροφής, άσκησης, σωστού ύπνου. Αυτά τα τρία είναι που θα μας κρατήσουν αισιόδοξους και θα βοηθήσουν να μην χάσουμε το ηθικό μας.

Οσα πρέπει να γνωρίζουμε για τον κορονοϊό και πώς η άσκηση και η διατροφή μας βοηθάει να τον αντιμετωπίσουμε!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ : 

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ, ΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ: ΠΩΣ Η ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΑΣ ΘΩΡΑΚΙΖΕΙ!



ΔΙΑΤΡΟΦΗ – ΤΙ ΤΡΩΜΕ, ΤΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ

 



Ο πειρασμός των τυποποιημένων σνακ είναι τεράστιος, όσο και οι… λιγούρες της καραντίνας. Θα πρέπει όμως να αντισταθούμε ή έστω να υποκύψουμε με κάποιο μέτρο και σε καμία περίπτωση να παραδοθούμε ολοκληρωτικά. Αυτές τις μέρες πρέπει να σκεφτόμαστε ότι δεν τρώμε μόνο για την απόλαυση και την επιβίωση, μα και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματός μας. Υπάρχουν τροφές που είναι γνωστό ότι βοηθούν στην τόνωσή του. Οι λίστες μας πλέον καλό είναι να περιλαμβάνουν αβοκάντο, καρότα, πιπεριές, ακτινίδια, ψάρια πλούσια σε λιπαρά, οστρακοειδή, γαρίδες, σπόρους κολοκύθας, μανιτάρια της ποικιλίας shiitake και maitake, σουσάμι, και Brazilian nuts (γενικά ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα).

Θα αυξήσουμε την κατανάλωση σε φρέσκα φρούτα, σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο και το κουνουπίδι, κίτρινα και βαθύ πορτοκαλί λαχανικά, όπως καρότα, κολοκύθες, αλλά και φακές, φασόλια, σπόρους, καρύδια και ολικής αλέσεως σιτηρά, συμπεριλαμβανομένων μαύρου ρυζιού και κεχριού. Ας καταναλώνουμε άφθονους φρέσκους χυμούς. 'Πράσινα ποτά' που φτιάχνονται από φυλλώδη χόρτα όπως λάχανο, σπανάκι, παντζάρια και καρότα, θα πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση. Συνιστάται επίσης η προσθήκη σκόρδου και κρεμμυδιών αν και γι’ αυτό καλό θα ήταν να υπάρξει μία σοβαρή συνεννόηση με τους άλλους ένοικους τους σπιτιού, εάν δεν θέλουμε να βρεθούμε απρόσμενα στον δρόμο.

Φυσικά στα παραπάνω συνίσταται να συμπεριληφθούν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες (π.χ., πρωτεΐνες ορού γάλακτος, σόγιας και αυγών), κάποιες βιταμίνες, μα πάνω απ’ όλα καλό θα είναι να αναφέρουμε αυτά που πρέπει να αποφευχθούν. Αποφύγετε λοιπόν το πολύ αλάτι, μπέικον, λουκάνικα, προϊόντα σε άλμη, πατάτες τηγανητές, αναψυκτικά, κρέατα και τυριά κολατσιού, αλκοόλ, καφεΐνη, και συμπυκνωμένες πηγές ζάχαρης-τα τρόφιμα αυτά μπορούν να μειώσουν τα φυσικά επίπεδα άμυνας.

 



ΑΣΚΗΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ

 

Η αλήθεια είναι πως η προπόνηση στο σπίτι δεν είναι το ευκολότερο πράγμα. Ειδικά εάν έχεις μάθει να προπονείσαι στο γυμναστήριο με διαθέσιμα όλα τα όργανα γυμναστικής και να ακολουθείς ομαδικά προγράμματα. Η πρώτη δυσκολία είναι να πιέσεις τον εαυτό σου, να βρεις το κίνητρο. Η δεύτερη είναι να βρεις τα κατάλληλα προπονητικά εργαλεία. Εκεί μπορείς με αγορές μέσω internet να κινηθείς εύκολα και δίχως να χρειαστεί να ξοδέψεις πολλά ή να βγεις έξω και να εκτεθείς σε επαφή με τον οποιονδήποτε. Διαχρονικά Νο1 αξεσουάρ για το σπίτι είναι τα διαφόρων ειδών λάστιχα γυμναστικής (σωληνωτά, CLX, Bands, ενδυνάμωσης ποδιών, crossfit super bands), με τα οποία θα μπορέσεις να εκτελέσεις όλων των ειδών τα προγράμματα https://www.physiomart.gr/blog/65-blog-section/255-askiseis-me-lastixa-gymnastikis-gia-to-spiti. Από εκεί και μετά, τα στρώματα γυμναστικής, οι μπάλες pilates, τα βαράκια & kettlebell, μικρά μονόζυγα είναι βοηθήματα που θα βελτιώσουν την ποιότητα της άσκησης και θα προσφέρουν λύσεις.

ΔΕΣ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΕ ΛΑΣΤΙΧΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΑΣ : 

ΑΠΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΓΥΜΝΑΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ(ΒΙΝΤΕΟ)


Για όσους δεν γνωρίζουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, στο διαδίκτυο κυκλοφορούν ασκησιολόγια για κάθε περίσταση, αλλά για πιο συγκεκριμένα και για όσους θέλουν κάτι πιο εξειδικευμένο και ταυτόχρονα απλό για εντός σπιτιού, ώστε να γυμνάσουν όλα τα μέρη του σώματός τους, μπορούν να παρακολουθήσουν αυτό το βίντεο, δίχως να χρειάζονται πολλά αξεσουάρ γυμναστικής Τώρα όποιος δεν έχει προϊόντα προπόνησης και δεν θέλει να επενδύσει σε αυτά, υπάρχουν οι ισομετρικές ασκήσεις ορθοσωμίας  που βασίζονται μόνο στο σώμα μας και ενδυναμώνουν αποτελεσματικά.

 

 


ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ - ΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΗΣ ΥΠΝΟΣ

 

Αφού λοιπόν καταφέρουμε και σηκωθούμε από τον καναπέ, κάνουμε το πρόγραμμα προπόνησης που είναι πιο κατάλληλο για τον κάθε ένα από εμάς και αφού προσέξουμε τη διατροφή μας, θα πρέπει να φροντίσουμε για τη σωστή ανάπαυση. Το να καθόμαστε ή να είμαστε ξαπλωμένοι μπροστά σε led οθόνες, να παίζουμε με το κινητό, τον υπολογιστή και να βλέπουμε τηλεόραση, δεν θεωρείται αρμονική ξεκούραση για το κορμί και κυρίως για το μυαλό. Όσοι έχουν βρει τρόπο να βάλουν στην καθημερινότητά τους μία μικρή ή μεγάλη στιγμή διαλογισμού, είναι οι πλέον ευεργετημένοι. Ακόμα και εάν ακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα yoga & pilates  ή ασχοληθούν με ένα καλό stretching με απλές ασκήσεις ευελιξίας .

Το ζητούμενο είναι να αδειάσει το κεφάλι μας. Να φύγουν οι σκέψεις, καλές ή κακές. Να υπάρξει ένα… θρεπτικό για το μυαλό μας κενό. Πριν τον ύπνο καλό είναι να μην σκεφτούμε όσα μας απασχολούν, να μην διευθετήσουμε τα προβλήματα του σπιτιού ή τη δουλειάς. Καλύτερα να διαβάσουμε ένα βιβλίο, να αγαπήσουμε τον/ τη σύντροφό μας και να θυμηθούμε ότι το κάθε αύριο θα είναι πιο αισιόδοξο.

Αυτές οι δύσκολες στιγμές που βιώνουμε, μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα, να μας κάνουν να τα βρούμε με τον εαυτό μας, τους πολύ κοντινούς μας ανθρώπους, ακόμα και να μας βγάλουν πιο προπονημένους, fit και σε μεγαλύτερη αρμονία με το μέσα μας. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι να κρατάμε ψηλά την ψυχολογία μας και να βρίσκουμε τους πιο όμορφους λόγους για να σηκωνόμαστε από το κρεβάτι και εννοείται για να νικήσουμε τον κορονοϊό…