ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

Μετά από μήνες lockdown λόγω κορονοιού, το virtual online fitness training  και η γυμναστική στο σπίτι έγινε πραγματικότητα. Το ερώτημα που παραμένει για τους ιδιοκτήτες γυμναστηρίων και χώρων άθλησης είναι αν όλοι αυτοί οι ασκούμενοι θα γυρίσουν στα γυμναστήρια και πότε?

Το ξυπνητήρι των 7:00 χτύπησε, ετοιμάζεσαι να πας να γυμναστείς και να ιδρώσεις στο γυμναστήριο, ένα γρήγορο ντους και μετά γρήγορα στο γραφείο πριν έρθει το αφεντικό. Αυτό ήταν μια πραγματικότητα πριν η πανδημία του Κορονοιου (Covid19 ) χτυπήσει την πόρτα μας.

Τί γίνεται τώρα? Καθώς ο πλανήτης προσπαθεί να επανέλθει στην κανονικότητα (ή έστω έτσι ελπίζουμε) ο ήδη πολύ καταπονημένος κλάδος των γυμναστηρίων (ίσως ο πιο καταπονημένος κλάδος - το 22% των χώρων άθλησης έκλεισε στην Αμερική σύμφωνα με στοιχεία του IHRSA Global Health & Fitness Association) , προσπαθεί να φέρει τον κόσμο πίσω στους πάγκους , τις μπάρες γυμναστικής και τα ομαδικά προγράμματα. Αυτό όμως μπορεί να γίνει ή μετά από ενάμιση χρόνο οι ασκούμενοι που έχουν ήδη στραφεί σε άλλες εναλλακτικές γυμναστικής  όπως το virtual training , το personal training και τη γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους (outdoor training – running κτλ.) βλέπουν πλέον το γυμναστήριο σαν κάτι ξεπερασμένο?

Πολλοί ακόμα νιώθουν ανασφάλεια στο να γυρίσουν στα γυμναστήρια, έτσι έχουν στραφεί σε αθλήματα όπως το τεννις ή το τρέξιμο που γίνεται σε ανοιχτούς εξωτερικούς χώρους ή έχουν φτιάξει ένα μικρό γυμναστήριο στο σπίτι τους με όλα τα απαραίτητα (ΔΙΑΡΟΜΟ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ , ΒΑΡΑΚΙΑ - ΑΛΤΗΡΕΣ, ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ , ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΣΤΙΧΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ και οι πιο έμπειροι  πιο μεγαλα ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ όπως  ΜΠΑΡΕΣ ΓΙΑ ΒΑΡΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ). Και πολλοί, σε μια χώρα με τόση ηλιοφάνεια, αισθάνονται καλά με αυτή την επιλογή.

Επιπλέον, μην ξεχνάμε ότι ένα πλεονέκτημα της νέας virtual πραγματικότητας είναι ότι η απόσταση από το γραφείο στο γυμναστήριο και από το γυμναστήριο στο σπίτι γίνεται μηδενική. Πολλές φορές η διαδρομή και η προετοιμασία (πχ άλλαξε ρούχα) για το γυμναστήριο κρατάνε όσο μια προπόνηση. Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψιν είναι ότι πολλοί εργαζόμενοι πλέον δουλεύουν από το σπίτι (home office) οπότε το σπίτι τους έχει γίνει πλέον και γραφείο και ένα μίνι γυμναστήριο..!

Τί γίνεται όμως με το θέμα της κοινωνικοποίησης που προσφέρουν τα γυμναστήρια? Πας στο γυμναστήριο , μιλάς με διαφορετικούς ανθρώπους , ψυχαγωγείσαι. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι μπορούν να κάνουν το ίδιο και τώρα με τους φίλους τους καθώς οργανώνονται σε μικρές ομάδες για ένα outdoor training.

ONLINE FITNESS TRAINING

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας  McKinsey & Company για την Αμερικάνικη αγορά fitness , το 70% των ασκούμενων που δοκίμασαν το virtual training  θα συνεχίσει και μακροπρόθεσμα. Η δε αγορά του fitness σύμφωνα με την ίδια έρευνα μεγαλώνει από 5% μέχρι 10% κάθε χρόνο στην Αμερική, ενώ το 40% του γενικού πληθυσμού θεωρεί την γυμναστική  και το wellness προτεραιότητα! 68% από τους ερωτηθέντες απάντησαν ότι έβαλαν σε προτεραιότητα την υγεία τους μετα την πανδημία. Ακόμα, το μερίδιο αγοράς των ασκούμενων με virtual apps αυξήθηκε από 50% σε 75% τον Ιούνιο του 2020.

Τα καλά για τα γυμναστήρια νέα είναι ότι παρά τον πειραματισμό αυτό, το 50 τοις εκατό των καταναλωτών ήταν λιγότερο ευχαριστημένοι με τις προπονήσεις της εποχής της πανδημίας από ό, τι ήταν με αυτό που είχαν πριν στα γυμναστήρια. Από αυτούς τους καταναλωτές, περίπου οι μισοί δήλωσαν ότι οι ασκήσεις στο σπίτι τους δεν ήταν αρκετά έντονες, ότι ήταν λιγότερο συνεπής και ότι αγωνίστηκαν πολύ για να βρουν κίνητρα να συνεχίσουν.

Καθώς οι εμβολιασμοί αυξάνονται και οι περιορισμοί πανδημίας μειώνονται, έχει παρατηρηθεί ότι οι καταναλωτές επιστρέφουν στα γυμναστήρια και τα fitness studio ενώ ταυτόχρονα  συνεχίζουν να χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις για το γυμναστήριο. Ένα δηλαδή υβριδικό μοντέλο! Εν ολίγοις, οι ασκούμενοι βρίσκουν τρόπους για να συνεχίσουν να συμμετέχουν στο γυμναστήριο και οι συμμετέχοντες στη βιομηχανία θα πρέπει να καταλάβουν πώς μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις νέες ανάγκες της αγοράς.

Τελικά τί πρέπει τελικά να κάνουν οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων?

Αρχικά, τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό ξαναγυρνάει στα γυμναστήρια κάτι που είναι πολύ θετικό για τη βιομηχανία του fitness. Αυτό, που πρέπει να γίνει από τους γυμναστηριούχους είναι να τονώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα αλλά και να ξανασκεφτούν τρόπους να λειτουργήσουν υβριδικά, δηλαδή με virtual τάξεις αλλά και δια ζώσης. Επίσης, θα πρέπει να επικοινωνήσουν ότι σαν επιστήμονες της φυσικής αγωγής μπορούν να δουλέψουν πολύ καλύτερα από κοντά , ελέγχοντας καλύτερα τα αποτελέσματα και την τεχνική του ασκούμενου. Τέλος, θα πρέπει να ενδυναμώσουν τους κοινωνικούς δεσμούς των μελών τους, γιατί το γυμναστήριο εκτός από τόπος σωματικής και ψυχικής υγείας είναι και ένα μέσω κοινωνικοποίησης και συνάθροισης. Επίσης, μην ξεχνάμε το motivation που δίνει ο γυμναστής για πραγματικά έντονα προγράμματα, αλλά και την πληθώρα του επαγγελματικού εξοπλισμού (πχ ΚΡΕΒΑΤΙ PILATES που υπάρχει στα γυμναστήρια, κάτι που είναι δύσκολο να υπάρχει σε ένα σπίτι) και πάντα με την ασφαλή εποπτεία του γυμναστή!

Απο τους New York Times (Are fitness buffs going back to the gym?)

Σχετικα Προϊοντα