fitness and sex

Πόσο αλήθεια είναι ότι η γυμναστική αποτελεί το μυστικό για καλύτερο σεξ; Με ποιον τρόπο η ελαφριά ή έντονη προπόνηση βελτιώνει την ψυχολογία και ενισχύει την εγκεφαλική διέγερση; Ποια η σημασία της άσκησης αναφορικά με την αίσθηση του σώματος, τη σεξουαλική γήρανση, την εμμηνόπαυση και τη στυτική δυσλειτουργία;

Δεν πρόκειται για ευφυολόγημα. Ούτε αποτελεί βαθιά στοχαστική ρητορία ή εντυπωσιακή διατύπωση. Ας αφήσουμε λοιπόν τις μελέτες να μιλήσουν. Όπως είναι επιστημονικώς διαπιστωμένο, ένα λεπτό ερωτικής πράξης αντιστοιχεί σε καύση 4,2 θερμίδων για τους άνδρες και 3,1 για τις γυναίκες. Επομένως, εάν η μέση διάρκεια της συνεύρεσης είναι τα 20 λεπτά (μήπως λέμε πολλά;), το αποτέλεσμα μάλλον αποθαρρύνει όσους θεωρούν ότι μέσω αυτής της ενέργειας θα αδυνατήσουν (84 θερμίδες). Ιδίως, όταν τα ευρήματα έδειξαν αντίστοιχα ότι για 30 λεπτά στον διάδρομο, οι καύσεις ήταν 276 θερμίδες για τους άνδρες και 213 για τις γυναίκες. Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος για απογοήτευση. Μπορεί η σεξουαλική πράξη να μην αποτελεί λύση για να χάσουμε κιλά ή πόντους, αλλά η γυμναστική αποτελεί το μυστικό για καλύτερο σεξ!


Όλοι γνωρίζουμε γενικά ότι η άσκηση είναι ευεργετική για τα πάντα και είναι ικανή να προσθέσει χρόνια στη ζωή μας. Η σωματική δραστηριότητα κάνει την καρδιά να δυναμώνει και βελτιώνει την κυκλοφορία, βοηθά το σώμα να είναι πιο ευέλικτο και βελτιώνει την αντοχή. Η άσκηση όμως μπορεί να κάνει κάτι επιπλέον και εξαιρετικά σημαντικό: να βελτιώσει τη σεξουαλική μας ζωή. Οι επιστήμονες έχουν συνδέσει συγκεκριμένα αποτελέσματα που σχετίζονται με την άσκηση, με διάφορες πτυχές της σεξουαλικής λειτουργίας.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ

Παρότι οι ψυχολογικοί παράγοντες είναι δύσκολο να προσδιοριστούν διακριτά, οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι που γυμνάζονται, έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και πολύ μεγαλύτερη σεξουαλική διάθεση. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν κάποιος γυμνάζεται, το σώμα και οι αντοχές αλλάζουν. Μαζί με αυτή την αλλαγή απομακρύνονται και αρκετές αναστολές που έχουν να κάνουν με την ευρύτερη αυτοπεποίθηση για την εικόνα μας. Τότε, αυτομάτως, ο καθένας αρχίζει να αισθάνεται πιο ελεύθερος στο να αφεθεί σε ερωτικά παιχνίδια.

Επίσης, κατά την άσκηση βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος στους ιστούς, άρα βελτιώνεται και η λειτουργία τους. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η καρδιακή και η εγκεφαλική λειτουργία, που με τη σειρά τους αυξάνουν την παραγωγή ενδορφινών, πράγμα που εντείνει την σεξουαλική επιθυμία και τα ένστικτα. Όλ’ αυτά βέβαια, αν έχουμε τη διάθεση να εκμεταλλευτούμε τα ένστικτα μας, γιατί η γυμναστική από μόνη της δεν μπορεί να μας κάνει να θέλουμε να κάνουμε σεξ. Αν γενικότερα, είτε δεν έχουμε σεξουαλική επιθυμία, είτε ο/η παρτενέρ μας δεν μας ελκύει, η γυμναστική δεν μπορεί να βοηθήσει κανέναν. Θα πρέπει πάντα, σε κάθε σημείο να θυμόμαστε ότι: η γυμναστική μπορεί να βελτιώσει την σεξουαλική σας ζωή όχι να την δημιουργήσει από το πουθενά!.

sex exercise happiness

ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ

Η αλήθεια είναι ότι δεν αφορά τους πάντες. Ωστόσο, καλώς ή κακώς, οι περισσότεροι άνθρωποι σχετίζουν το σεξ με το να αισθάνονται καλά με το σώμα τους. Μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι η εικόνα του σώματος συνδέεται στενά με τη σεξουαλική ικανοποίηση, ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι η ικανοποίηση με το σχήμα του σώματος είναι ένας προγνωστικός παράγοντας της σεξουαλικής λειτουργίας, δίχως αυτό να σημαίνει ότι οι άνθρωποι με κάποια παραπάνω κιλά δεν απολαμβάνουν το κομμάτι του έρωτα. Η αντιληπτή ελκυστικότητα μπορεί να είναι απαραίτητη όταν είναι πιθανό να συμβούν αλλαγές στο σώμα και ιδιαίτερα στη μέση ηλικία.

Υπάρχει λιγότερη έρευνα σχετικά με την εικόνα του σώματος και τη σεξουαλική ικανοποίηση στους άνδρες. Ωστόσο, τουλάχιστον μία δημοσιευμένη έκθεση διαπιστώνει ότι οι αρνητικές στάσεις σχετικά με τη φυσική εμφάνιση συνδέονται με δυσμενείς σεξουαλικές εμπειρίες.

Τα συναισθήματα της αντιληπτής ελκυστικότητας συνδέονται με τη σεξουαλική ικανοποίηση. Επομένως ένας τρόπος για να βελτιώσετε τη σεξουαλική σας ζωή μπορεί να είναι να δουλέψετε στην εικόνα του σώματός σας. Η άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο επιθυμητοί ανεξάρτητα από τις αλλαγές στην εμφάνιση. Μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2017, στην οποία συμμετείχαν 60 νεαρές ενήλικες γυναίκες, έδειξε ότι μόνο λίγη άσκηση διάρκειας 30 λεπτών (έντονο περπάτημα, yoga, pilates , HIIT, κολύμβηση , διατάσεις κτλ,) είναι ικανή να βελτιώσει την εικόνα του σώματος στις γυναίκες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η χρήση της άσκησης για να προσπαθήσετε να ελέγξετε το σχήμα του σώματός σας και η ανάπτυξη μιας ανθυγιεινής, εμμονικής σχέσης με την άσκηση, μπορεί να βλάψει την αυτοεκτίμηση και την εικόνα του σώματος. Αυτό που πρέπει να θυμάστε, είναι ότι η άσκηση έχει σκοπό να σας κάνει να αισθανθείτε ενδυνάμωση και επιβράβευση και όχι τιμωρία.

Η ΑΣΚΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Μεγάλης κλίμακας μελέτη στην οποία συμμετείχαν 3.906 άνδρες και 2.264 γυναίκες, τεκμηρίωσε πώς… η άσκηση μπορεί να επηρεάσει τα ποσοστά σεξουαλικής δυσλειτουργίας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υψηλότερα επίπεδα καρδιαγγειακής άσκησης σε σωματικά δραστήριους ενήλικες συσχετίστηκαν με λιγότερη σεξουαλική δυσλειτουργία. Οι συγγραφείς της μελέτης πρότειναν ότι οι άνδρες και οι γυναίκες που διατρέχουν κίνδυνο για σεξουαλική δυσλειτουργία, μπορεί να ωφεληθούν από την πιο αυστηρή άσκηση, ανεξάρτητα από το τρέχον επίπεδο δραστηριότητάς τους.
Επίσης, τα κυκλοφορικά προβλήματα προκαλούν συχνά στυτική δυσλειτουργία. Για να υπάρξει στύση, το πέος πρέπει να διογκωθεί με αίμα. Οι φραγμένες αρτηρίες, η υψηλή αρτηριακή πίεση και άλλα καρδιαγγειακά προβλήματα, μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά αυτή τη διαδικασία. Η Αμερικανική Ουρολογική Εταιρεία προτείνει ενδεικτικά στους άνδρες να συμπληρώνουν 40 λεπτά αεροβικής άσκησης μέτριας έως έντονης έντασης τέσσερις φορές την εβδομάδα.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗΣ

Η μείωση των επιπέδων οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση, προκαλεί συμπτώματα που μπορούν να βλάψουν την ποιότητα ζωής, επηρεάζοντας τη σωματική, ψυχική και σεξουαλική υγεία των γυναικών. Πιο συγκεκριμένα, η εμμηνόπαυση μπορεί να επηρεάσει το σεξ, αλλάζοντας τα βιολογικά συστήματα που εμπλέκονται στις φυσιολογικές σεξουαλικές αποκρίσεις.
Οι συγγραφείς μίας ερευνητικής ανασκόπησης που δημοσιεύθηκε το 2020, διαπίστωσαν ότι ορισμένοι τύποι άσκησης ήταν πιο πιθανό να είναι χρήσιμοι σε αυτό το μεταβατικό στάδιο. Η άσκηση των μυών του πυελικού εδάφους και οι ασκήσεις μυαλού-σώματος μπορεί να είναι ευεργετικές για τη διαχείριση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Δεν υπάρχουν όμως αρκετά στοιχεία για να γνωρίζουμε εάν η αερόβια άσκηση και η προπόνηση δύναμης ωφελούν αυτόν τον τομέα.
Κάποιες άλλες έρευνες δείχνουν ότι η σωματική δραστηριότητα, γενικά, μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση συγκεκριμένων προβλημάτων, όπως η κολπική ξηρότητα, οι εξάψεις και οι νυχτερινές εφιδρώσεις. Η άσκηση προάγει την αυξημένη ροή αίματος παντού, συμπεριλαμβανομένων των γεννητικών οργάνων. Στην εμμηνόπαυση, αυτό μπορεί να παίξει ρόλο σε μία καλύτερη σεξουαλική εμπειρία.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι και τεχνικές όπως ο διαλογισμός και το mindfulness μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των ψυχικών συμπτωμάτων.

γυμναστικη και σεξουαλικη υγεια

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

Μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της σεξουαλικής υγείας σε όλη τη διαδικασία της γήρανσης. Αυτό το όφελος μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό στους άνδρες. Ερευνητές από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Γήρανσης έχουν εντοπίσει πώς η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της σεξουαλικής υγείας. Συνήθως οι πιο ηλικιωμένοι αναφέρουν προβλήματα στις αρθρώσεις ως πιθανή αιτία αυξημένων σεξουαλικών προβλημάτων. Αναφέρουν επίσης, τις καρδιακές παθήσεις, τον διαβήτη, το εγκεφαλικό επεισόδιο, άγχος στρες και την κατάθλιψη ως αιτιολογικούς παράγοντες που μπορεί να συμβάλλουν σε σεξουαλικά προβλήματα. Είναι γνωστό ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο αυτών των χρόνιων παθήσεων.

ΑΚΟΜΑ ΚΑΘΕΣΤΕ… ;

Εάν η βελτίωση της ευρύτερης υγείας δεν αποτελεί σημαντικό κίνητρο για να σας οδηγήσει στο γυμναστήριο  έξω για τρέξιμο ή γυμναστική στο σπίτι, ίσως το καλύτερο σεξ μπορεί γίνει για εσάς ένα ξεχωριστό κίνητρο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους ένας ενεργός τρόπος ζωής και ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης μπορούν να σας βοηθήσουν να επιτύχετε και να διατηρήσετε μια ικανοποιητική σεξουαλική ζωή. Μην ξεχνάτε τα άπειρα οφέλη της άσκησης.

Η γυμναστική έχει αποδειχθεί ευεργετική για το σεξ, καθώς προετοιμάζει το σώμα για όσα θα επακολουθήσουν στο κρεβάτι. Κατά την προπόνηση, όπως και στην ερωτική πράξη, αυξάνονται οι παλμοί, μεταβάλλεται η αρτηριακή πίεση, η κυκλοφορία του αίματος και ο ρυθμός της αναπνοής και ενεργοποιούνται οι μύες. Επιπλέον, μέσω της γυμναστικής το σώμα αφυπνίζεται, κάτι που σύμφωνα με επιστημονικά ευρήματα απογειώνει τις σωματικές αισθήσεις.

Αλλά να θυμάστε ότι η άσκηση από μόνη της ίσως να μην είναι αρκετή, στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποια δυσλειτουργία. Επικοινωνήστε ανοιχτά με γιατρό σας και μην αφήνετε τη ζωή σας να σας προσπερνάει χωρίς να απολαμβάνεται μία όμορφη και δραστήρια σεξουαλική καθημερινότητα...



Από τη συντακτική ομάδα του Physiomart.gr
Επιμέλεια κειμένου, Γιώργος Καραμάνος